Startup Electra z Wirginii poinformował, że zakończył pierwsze testy napędu hybrydowo-elektrycznego do samolotu elektrycznego krótkiego startu i lądowania (eSTOL). Jednocześnie przedsiębiorstwo kontynuuje prace nad integracją napędu z dwumiejscowym demonstratorem technologii. W tej wersji napęd ma moc 150 kW. Samolot ma zostać oblatany do końca br.
W styczniu 2022 Electra uzyskała inwestycję Lockheed Martin Ventures w nieujawnionej wysokości. Ma ona zostać wykorzystana do bieżącej działalności oraz budowy prototypu użytkowego samolotu eSTOL (krótkiego startu i lądowania). Ma on przewozić 9 pasażerów lub 820 kg ładunku. W przyszłości mają powstawać jeszcze większe samoloty eSTOL projektowane przez Electra.
Electra projektuje swoje samoloty eSTOL tak, aby mogły one otrzymać wodorowe i akumulatorowe systemy zasilania napędów, gdy technologie te staną się komercyjnie opłacalne. Aby wspierać te dalekosiężne cele, Electra nawiązała współpracę z producentem wodorowych ogniw paliwowych Plug Power.