W czasie największych upałów między 21 sierpnia a 22 września 2022 w Dżibuti Połączone centrum szkolenia i wsparcia logistycznego – 51. Pułk Piechoty (Centre d’Entraînement InterArmes et du soutien Logistique – 51e Régiment d’Infanterie, CENTIAL-51e RI) przeprowadziło ocenę techniczno-operacyjną (EVTO) dwóch pojazdów opancerzonych VBMR-L (Véhicule Blindé Multi-Rôle Léger) Serval w środowisku pustynnym.
Za realizację zadań poligonowych odpowiadali żołnierze 5. Mieszanego Pułku Zamorskiego (5e Régiment Interarmes d'Outre-Mer, 5RIAOM), którzy będą eksploatować Servale od 2025. Testy nadzorowane były przez Sekcję Techniczną francuskich wojsk lądowych. Wojska lądowe nie skomentowały wyników tego etapu oceny, poza wspomnieniem, że testy ogniowe przeprowadzone w Dżibuti potwierdziły zdolność Servala do sprostania wyzwaniom walki w konflikcie wysokiej intensywności.
EVTO skupiła się głównie na sprawdzeniu systemów elektronicznych Servala w bardzo gorącym klimacie. Pojazd wyposażony jest w system informacji bojowej SIC-S (Système d'information du combat Scorpion, Combat Information System – Scorpion). Podobnie jak w przypadku transporterów opancerzonych Griffon VBMR i wozów rozpoznawczych Jaguar EBRC jego działanie również musiało przejść ten sam rodzaj oceny przed wysłaniem do Mali w ramach operacji Barkhane.
W maju 2022 dostarczano pierwsze seryjne Servale w ramach modernizacji Armée de terre (wojsk lądowych) w programie SCORPION (Synergie du COntact Renforcé par la Polyvalence et l’Info valorisatION). Pod nadzorem Générale de l'Armement (DGA) Serval był już testowany w różnych warunkach eksploatacyjnych.
VBMR-L Serval 4x4 w zależności od wersji mają masę od 15 do 17 t, która ostatecznie zależy od zastosowanego wyposażenia i uzbrojenia. Może ono obejmować akustyczny system detekcji strzałów, system zarządzania walką (Combat Information System) Scorpion i zdalnie sterowany moduł uzbrojenia z 7,62-mm km, 12,7-mm wkm lub 40-mm granatnikiem automatycznym zamontowany na stropie kabiny, na której przewidziano też miejsce dla wyrzutni granatów dymnych typu Galix.
Servale stanowią uzupełnienie i tańszą alternatywę dla transporterów opancerzonych Griffon. Paryż zakłada pozyskanie ogółem 978 Servali do 2030, a na podstawie kontraktu z 2018 wojska lądowe Francji mają otrzymać 489 VBMR-L do 2028. Jeden wóz ma kosztować 500-700 tys. EUR (Pierwsze Servale 4x4 dostarczone, 2022-05-10).