Airbus rozpoczął próby w locie samolotu A320neo z zabudowanym silnikiem Pratt & Whitney GTF Advantage. Będzie on testowany w różnych warunkach klimatycznych, w tym w wysokich i niskich temperaturach oraz podczas operowania z lotnisk położonych na dużych wysokościach.
Proces certyfikacji GTF Advantage będzie kontynuowany do pierwszej połowy 2023. Dotychczas silniki tego typu przeszły ponad 2400 h i 7800 cykli prób naziemnych, w tym m.in. próbę zasilania 100-% biopaliwem lotniczym.
Według deklaracji producenta silnik GTF Advantage ma zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji CO2 nawet o 1% w porównaniu z obecnie stosowanymi silnikami rodziny GTF. Dzięki zdolności do zwiększenia ciągu startowego o 4% na poziomie morza, Advantage może zapewnić większy zasięg i większą ładowność, dzięki czemu jest szczególnie odpowiedni dla samolotów A321XLR. Ponadto silnik ma zapewnić wzrost ciągu startowego nawet o 8% podczas operowania z lotnisk położonych na większych wysokościach. GTF Advantage będzie można łączyć i wymieniać ze stosowanymi obecnie silnikami GTF.