Francuska DGA (Generalna Dyrekcja Uzbrojenia) ujawniła, że realizuje program (projet scientifique et technique, PST) TARAMMAA – Technologies et architecture radar MLU multivoies à antenne active (Technologie i architektura wielozadaniowego radaru z anteną aktywną). To kontynuacja programów studialnych (programmes d’études amont, PEA) CARAA (Capacités accrues pour le radar RBE2 à antenne active – Zwiększenie możliwości radaru RBE2 z aktywną anteną) i MELBAA (Modes et exploitation large bande pour l’antenne active – Tryby szerokopasmowe działania anteny aktywnej). Według magazynu Air Fan, w ramach tego programu ma powstać nowy radar dla samolotów wielozadaniowych Dassault Rafale F4 i – będącego dopiero w planach – F5. Urządzenie ma być następcą RBE2 AESAł.
Program TRAMMAA jest szczególnie skoncentrowany na poprawie wydajności modułów nadawczo-odbiorczych, a także nowej filozofii oprogramowania i sprzętu. Chodzi m.in. o to, aby część przetwarzania sygnałów odbywała się bezpośrednio w antenie, a nie w dedykowanych komputerach. W modułach antenowych ma być wykorzystana technologia azotku galu (GaN), by umożliwić nowe funkcje, takie jak przeplatanie trybów powietrze-powietrze (air-air) i powietrze-powierzchnia (air-sol). W połączeniu z coraz bardziej wydajnym algorytmami i zasobami obliczeniowymi ma to zapewnić imponujące zasięgi wykrywania i wysoką odporność na zakłócenia. Wszystkie te wysiłki są koordynowane w ramach PST Guerre électronique Aéro 2025 (Walka elektroniczna w lotnictwie 2025).
DGA nadała specjalny priorytet tworzeniu rodzimego sektora technologii na bazie azotku galu w ramach programu NIGAMIL (NItrure de Gallium pour applications MILlimétriques). Materiał ten jest szczególnie przydatny do produkcji wysokowydajnych układów scalonych działających z częstotliwością do 100 GHz. Umożliwia to zwiększenie poziomu mocy i wydajności, a w konsekwencji tworzenie mniejszych systemów radarowych, aktywnych anten lub systemów walki elektronicznej.