Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

CT7 dla polskich AW149

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Transakcje, 17 października 2022

Dzisiaj, 17 października 2022 koncern GE Aerospace poinformował, że rząd RP wybrał silniki turbowałowe CT7-2E1 dla floty śmigłowców Leonardo AW149. W ramach niedawno ogłoszonego kontraktu między Rządem RP a PZL-Świdnik, polską spółką należącą w całości do koncernu Leonardo, Polska otrzyma 64 CT7-2E1, wraz z zapasowymi silnikami (producent nie określił ilości), dla 32 zamówionych AW149. Dostawy sprzętu rozpoczną się w 2023.

/ Ilustracja: MON

Po analizie różnych dostępnych napędów do śmigłowca AW149, doszliśmy do wniosku, że silniki CT7-2E1 najlepiej odpowiadają naszym potrzebom w zakresie wydajności, kosztów eksploatacji, niezawodności oraz poziomu zgodności ich jednostek napędowych z innymi naszymi śmigłowcami Black Hawk i AW101, a także będącymi obecnie w procesie ofertowania śmigłowcami Apache – mówi gen. bryg. Artur Kuptel, szef Agencji Uzbrojenia MON (Zapytanie ofertowe na AH-64E dla Polski, 2022-09-08, Kontrakt na AW149 dla LWL, 2022-07-01).

Silniki CT7-2E1 mają wiele cech wspólnych z CT7-8E, które napędzają śmigłowce AW101 pozyskiwane dla Marynarki Wojennej RP oraz silnikami T700-701D, napędzającymi śmigłowce Black Hawk, które są w wyposażeniu Wojsk Specjalnych i Policji. Silniki GE CT7-2E1 napędzają większość śmigłowców Leonardo AW149 i AW189 będących obecnie w służbie (PZL-Świdnik na WSF, 2022-10-05, Oblot pierwszego AW101 dla MW, 2021-07-20).

Historia osiągnięć silników rodziny T700/CT7 pokazuje, że są to maszyny, które dały się poznać jako wysoce niezawodne napędy. Cieszymy się, że rząd RP wybrał CT7-2E1, zapewnimy światowej klasy wsparcie dla wszystkich silników T700/CT7, które obecnie funkcjonują w Polsce oraz zostaną dostarczone w ciągu tej dekady – dodaje Ron Hutter, wiceprezes ds. sprzedaży silników turbowałowych w GE Aerospace.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.