Ministerstwo Transportu FR przygotowuje wsparcie dla rosyjskich linii lotniczych na okres zimowy – od listopada 2022 do marca 2023 – w wysokości 50,6 mld rubli. W całym 2023 wsparcie ma wynieść tyle, co w br. – 100 mld rubli. Planowane jest przedłużenie do 2023 programu dotowania rosyjskich linii lotniczych do krajowych, w tym lokalnych, przewozów w ramach dekretu nr 761 rządu Federacji Rosyjskiej.
Według Władimira Potieszkina, zastępcy szefa Federalnej Agencji Transportu Lotniczego, w 2023 rosyjskie linie lotnicze mogą przewieźć do 103 mln pasażerów. Między innymi dzięki różnym programom dopłat do lotów. Pomimo sankcji rosyjskie linie lotnicze realizują przewozy na wielu trasach, stopniowo zwiększając liczbę pasażerów zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.
Przez 9 miesięcy 2022 na trasach krajowych FR przewieziono 60 mln pasażerów. Przewozy te realizuje 48 linii lotniczych, w tym 11 regionalnych. Korzystają one z różnego rodzaju dopłat. Specjalny system opracowano dla lotów do Kaliningrady, których trasy rosyjskie linie musiały zmienić ze względu na zamknięcie dla nich przestrzeni powietrznej nad sąsiednimi państwami. Teraz rosyjscy przewoźnicy oczekują podobnego wsparcia na południu, gdzie z powodu wojny na Ukrainie ograniczono loty na 11 lotniskach (Anapa, Biełgorod, Briańsk, Woroneż, Gelendżik, Krasnodar, Kursk, Lipieck, Rostów nad Donem, Symferopol, Elista).