Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się Phantom II irańskiej marynarki wojennej

Lotnictwo wojskowe, 26 listopada 2007

O 4:45 czasu miejscowego w czasie lotu treningowego nad Zatoką Omańską (Morze Arabskie) rozbił się samolot F-4 Phantom należący do marynarki wojennej Iranu.

Według irańskiej agencji IRNA samolot rozbił się w pobliżu portowego miasta Konarak. Piloci prawdopodobnie zginęli. Według IRNA, zostali męczennikami.

Iran kupił 273 samoloty Phantom w wersjach F-4D, F-4E i RF-4E w latach 1960. i 1970. Obecnie lata tylko niewielka część z nich (35-40) ze względu na brak części zamiennych. Iran jest bowiem objęty embargiem USA od 1979, po obaleniu szacha. Samoloty, które latają są utrzymywane w zdolności do lotu dzięki kanibalizacji innych egzemplarzy, rodzimemu przemysłowi lotniczemu, a także tajnemu wsparciu Rosji, ChRL i Izraela oraz nielegalnemu importowi części z USA.


Drukuj Góra