Rząd turecki zdecydował o wsparciu przedsiębiorstwa Titra w projektowaniu i budowie pierwszego w kraju bezzałogowego śmigłowca Alpin. Rząd w Ankarze umieścił program na liście priorytetowych inwestycji regionalnych. Jeśli testy prototypów okażą się udane, śmigłowce będą zamawiane przez agencje rządowe i wojsko. Turcja liczy też na eksport do zaprzyjaźnionych krajów. Titra planuje produkowanie 10 bsl Alpin rocznie.
Konstrukcja bezzałogowego śmigłowca Alpin oparta jest na załogowym włoskim ultralekkim Heli-Sport CH-7. Titra projektuje go z amerykańskim UAVOS na podstawie umowy z 2019. Prototyp został oblatany w 2020. Śmigłowiec ma być wykorzystywany zarówno do celów wojskowych, jak i cywilnych, w tym do misji ratowniczych.
Alpin ma długość 7 m, szerokość 1,5 m, wysokość 2,35 m, a średnicę wirnika 6,28 m. Jego masa własna wynosi 340 kg, zaś maksymalną ładowność 200 kg łącznie z paliwem. Śmigłowiec można łatwo transportować niewielką ciężarówką. Alpin może przesyłać różnego typu informacje w czasie rzeczywistym dzięki szerokopasmowemu kanałowi komunikacji satelitarnej, który obsługuje operacje na odległych obszarach. Redundantny system autopilota umożliwia w pełni autonomiczny start i lądowanie, lądowanie z autorotacją i wysokowydajną kontrolę lotu.
Alpin napędzany jest silnikiem Rotax 914 UL o mocy 115 KM. Jego maksymalna prędkość przelotowa wynosi 160 km/h. Alpin ma zasięg maksymalny 840 km, a jego pułap sięga 5 km. Maksymalna długotrwałość lotu to 7 godzin bez dodatkowego ładunku lub 2 godziny przy pełnym obciążeniu.
Titra produkuje obecnie bezzałogowce bojowe. Rocznie wytwarza ok. 250 bsl przeznaczonych do atakowania celów w misjach samobójczych.