Na terenie północno-zachodniego regionalnego ośrodka Ałmaz-Antiej, w fabryce Obuchow w St. Petersburgu koncern rozpoczął seryjną produkcję cywilnych bsl w układzie czterowirnikowca. W listopadzie ma zostać zmontowanych czterysta bezzałogowców. Do końca roku ma ich powstać tysiąc.
Przedstawiciele Ałmaz-Antiej twierdzą, że prawie wszystkie komponenty bsl są produkowane przez petersburskie przedsiębiorstwa koncernu. Chodzi przede wszystkim o kontroler lotu wraz z oprogramowaniem. Struktura kadłuba bsl jest wykonana z kompozytów węglowych wytwarzanych w Rosji. Część komponentów powstaje z wykorzystaniem drukarek addytywnych.
Obudowa bsl jest wodoodporna i chroni wnętrze przed uderzeniami, zapewniając łatwe przechowywanie i transport. W skład zestawu wchodzi sam czterowirnikowiec, dwa wymienne akumulatory, tablet z zainstalowanym oprogramowaniem, panel sterowania, zestaw do przesyłania obrazów wideo do urządzenia mobilnego, zestaw zapasowych wirników z kluczem do ich montażu, kable połączeniowe i ładowarki. Nie podano ceny kompletnego zestawu, ale ma być ona znacznie niższa niż zagranicznych odpowiedników.
Nie można wykluczyć, że bsl koncernu Ałmaz-Antiej będą wykorzystywane także do celów wojskowych. Być może Rosjanie wykorzystają je w wojnie na Ukrainie. Ich odporność na zakłócenia miałaby ograniczyć straty w warunkach stosowania przez Ukraińców systemów do zwalczania bsl dostarczanych przez państwa zachodnie.
Nowe bsl miałyby przede wszystkim poprawić świadomość sytuacyjną dowódców wojsk rosyjskich. Dane z ich systemów obserwacyjnych mają utworzyć zintegrowane pole informacyjne. Według analityków, obecnie rosyjscy dowódcy są przyzwyczajeni do podejmowania decyzji w oparciu o szczątkowe dane, których nie ujawniają innym walczącym. W efekcie od uzyskania danych wywiadowczych do podjęcia decyzji i wykonania misji bojowej często upływa nawet ponad godzina. Nowe systemy i algorytmy skrócą ten czas do co najwyżej 10 minut.