Volocopter uzyskał 182 mln USD w drugiej rundzie finansowania serii E. W projektanta samolotów eVTOL z Bruschal w Niemczech zainwestował Gly Capital Management z Hongkongu i saudyjski program rozwoju regionalnego Neom. Według Volocoptera, pozyskane środki wystarczą na certyfikację elektrycznych samolotów pasażerskich VoloCity. Pieniędzy może być więcej, bo runda finansowania serii E pozostaje otwarta.
Neom i Volocopter podpisały umowę joint-venture w grudniu 2021. Jej celem jest zintegrowanie latającej taksówki VoloCity i autonomicznego pojazdu transportowego VoloDrone z systemami mobilności Neom. Spółka ma zaprojektować, zintegrować i obsługiwać w pełni elektryczne pojazdy na publicznych trasach w regionie przez 7 lat po uruchomieniu programu.
Gly działa jako spółka zależna chińskiego koncernu motoryzacyjnego Geely Holding, który w kwietniu 2021 zawarł spółkę joint venture z Volocopterem. Spółka ma dostarczać latające taksówki do chińskich megamiast. Transakcja obejmowała umowę zakupu 150 samolotów VoloCity.
Volocopter może pochwalić się ponad 10-letnim doświadczeniem w rozwoju elektromobilności lotniczej. Jego pojazdy wykonały około 1500 lotów testowych. Jako jedyny projektant elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL) Volocopter otrzymał zatwierdzenie jako organizacja projektowa od Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA). Przedsiębiorstwo planuje uruchomienie pierwszych komercyjnych tras latających taksówek w ciągu 2 lat w takich miejscach jak Singapur, Rzym, Paryż i saudyjski region Neom.