US Air Force przeprowadziły testy akustyczne samolotów wielozadaniowych F-15EX z silnikami GE-129. Zrealizowano je w bazie Eglin na Florydzie. Testy prowadzono w locie i na stanowisku naziemnym. Zarządzała nimi i koordynowała sekcja F-15 Operational Flight Programme Combined Test Force (OFP CTF). Testy trwały 2 tygodnie.
Za zbieranie danych odpowiadała Blue Ridge Research and Consulting. W fazie testów naziemnych silniki samolotu pracowały na biegu jałowym. Dookoła F-15EX rozmieszczono ponad 100 mikrofonów. W testach w locie wykorzystano 35 mikrofonów, rozmieszczonych do 1,2 km w pionie i 300 m w poziomie. Miały one uchwycić dźwięki wydawane przez F-15EX w ponad 70 przelotach. Próby prowadzono w lotach na różnych wysokościach przy różnych konfiguracjach samolotu.
Zebrane dane mają pomóc US DoD w aktualizacji prognoz/modeli poziomów hałasu występujących w różnych lokalizacjach, w których będą stacjonować lub operować samoloty F-15EX. W różnych państwach samoloty – także wojskowe – muszą spełniać różne warunki dotyczące generowanego hałasu. W wielu przekroczenie norm grozi poważnymi karami.