Wczoraj, 12 listopada 2022 o 13:21 czasu lokalnego w czasie Wings Over Dallas Airshow na lotnisku Dallas Executive w Teksasie w USA zderzyły się zabytkowe samoloty – Boeing B-17G i Bell P-63F. Do zderzenia doszło, gdy formacja trzech bombowców – B-17, B-24 i B-25, oraz trzech myśliwców – dwóch P-51 i P-63, zbliżała się do pasa startowego nr 31, nad którym miała przelecieć. Z niewiadomych przyczyn P-63 uderzył od tyłu w B-17, tuż za skrzydłami, odcinając tylną część kadłuba z usterzeniem.
Oba samoloty uczestniczące w zderzeniu spadły na ziemię. Uległy całkowitemu zniszczeniu. Wszyscy, którzy nimi lecieli, zginęli na miejscu. Na ziemi wybuchł pożar.
Bombowcem B-17G leciało 5 osób. Myśliwcem P-63 leciał jedynie pilot.
Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Najbardziej prawdopodobny był błąd pilota P-63. Być może utracił on przytomność. Nie można też wykluczyć awarii samolotu.
Rozbite samoloty to Boeing B-17G Flying Fortress, zn. rej. N7227C, nr ser. 32513, i Bell P-63F Kingcobra, zn. rej. N6763. Ten pierwszy został wyprodukowany jako B-17G-95-DL przez Douglasa w Long Beach w Kalifornii. Początkowo latał w jednostkach United States Army Air Force, a od 16 lipca 1945 w lotnictwie US Navy jako PB-1. Jego ostatni zn. rej. to 77235 USN. Ostatnio należał do American Airpower Heritage Flying Museum. P-63F miał nr ser. 296E1-1R. Samolot został zbudowany już po II w.św., w 1946. W ostatnich latach należał do kolekcji tego samego muzeum z Dallas.