Archer Aviation zaprezentował w zakładach w Palo Alto w Kalifornii, prototyp produkcyjnej wersji czteromiejscowego samolotu eVTOL Midnight. Przedsiębiorstwo zamierza wprowadzić go do użytku komercyjnego w 2025. Samolot ma służyć jako latająca taksówka, przewożąc pasażerów nad terenami miejskimi, w tym na i z lotnisk.
Seryjny Midnight jest zbudowany w podobnym układzie jak testowany w ciągu ostatniego roku dwumiejscowy demonstrator technologii Maker. Ma stałe skrzydła z 12 wirnikami na 6 belkach. 6 z nich, umieszczonych z tylu stale zapewnia siłę nośną, a 6 umieszczonych z przodu przechyla się po pionowym starcie, by zapewnić ciąg potrzebny do lotu poziomego.
Maker ma rozpiętość ok. 12 m, a Midnight ponad 14 m. Odpowiednio jest też większa masa seryjnego samolotu – 2900 kg wobec niecałych 1600 kg demonstratora technologii. Midnight ma przewozić ładunki o masie 450 kg. Oznacza to, że pasażerowie będą mogli zabierać jedynie niewielkie bagaże. Archer chce optymalizować Midnight do 30-40-kilometrowych lotów z około 10-minutowymi postojami na ładowanie akumulatorów i wymianę pasażerów.
Testy w locie Midnight mają rozpocząć się w pierwszej połowie 2023. Wówczas zakończone zostaną testy Makera. Przed tym jednak demonstrator technologii ma rozpocząć loty z pełną zmianą konfiguracji z lotu pionowego do poziomego i odwrotnie. Powinno to nastąpić przed końcem 2022.