Kanadyjska Field Aviation zakończyła prace modernizacyjne w ostatnim z 7 zamówionych przez amerykańską agencję celną i ochrony granic (CBP) samolocie patrolowym Bombardier Dash 8 MPA.
Samoloty Bombardier Dash 8 Maritime Patrol Aircraft wzmocnią potencjał lotnictwa amerykańskiej agencji celnej i ochrony granic (Customs and Border Patrol), podległej Departamentowi Bezpieczeństwa Krajowego. Służba ta wykorzystuje całą paletę statków powietrznych, w tym bezzałogowe MQ-9 Reaper i klasyczne Beechcrafty Super King Air, a także kilka typów śmigłowców.
Samoloty Bombardiera to maszyny cywilne (Serii Q200 - 4 egz. i Q300 - 3 egz.), przebudowane na potrzeby patrolowania amerykańskiej strefy morskiej. Wstępne prace adaptacyjne zlecono kanadyjskiej Field Aviation, natomiast końcowe wyposażenie w systemy radiolokacyjne i opto-elektroniczne należy do amerykańskiej ATK Integrated Systems i to ten podmiot występuje jako główny wykonawca zlecenia CBP.
Field Aviation, posiadająca zakłady w Calgary i Toronto zajmuje się sprzedażą samolotów nowych i używanych, a także pracami remontowymi i modernizacyjnymi, w tym przebudową wnętrz i wymianą awioniki.
Na zlecenie CBP, spółka dokonała częściowej przebudowy struktur płatowca, przygotowując maszynę do montażu systemów rozpoznawczych i obserwacyjnych, jak również stanowisk operatorów tych systemów. Samolot wyposażono również w większe okna, przeznaczone do obserwacji wzrokowej, służące jednocześnie jako dodatkowe włazy ewakuacyjne. Spełniono również wymóg użytkownika, podniesienia maksymalnej masy startowej o ok. 450 kg.