25 listopada 2022 o 7:57 czasu lokalnego z pasa startowego 25 regionalnego lotniska Indianapolis startował samolot Cirrus SF50. Miał lecieć na lotnisko hrabstwa Greensboro-Greene. Gdy samolot osiągnął wysokość kilkuset metrów doszło do awarii silnika. Pilot, 54-letni Timothy Borrup z Florydy, zdecydował się na użycie systemu spadochronowego (CAPS, Cirrus Airframe Parachute System).
System zadziałał prawidłowo. Samolot na spadochronie wpadł do stawu retencyjnego w strefie przemysłowej w pobliżu lotniska, ok. 1,5 km od pasa lotniska. Pilotowi nic się nie stało.
Było to dopiero drugie użycie systemu spadochronowego w SF50 (w ogóle CAPS został aktywowany dotąd 127 razy). Poprzednie miało miejsce we wrześniu 2022 w pobliżu Orlando. W wypadku ranne zostały trzy osoby lecące samolotem.
Samolot, który uległ awarii po starcie z regionalnego lotniska Indianapolis, to jednosilnikowy odrzutowiec Cirrus SF50 Vision Jet G2, zn. rej. N15VJ, nr ser. 0215, wyprodukowany w 2020. Należał do Verijet.