Ostatni z czterech okrętów desantowych (Landing Ship Dock) typ Bay, RFA Lyme Bay, został przyjęty do służby. Jego załogę czeka jeszcze oficjalna uroczystość przejęcia jednostki przez dowództwo operacyjne floty.

Nowe okręty wypełniają z nadmiarem lukę po wycofaniu jednostek typu Round Table (Sir Galahad i Sir Tristram).
Trzon brytyjskich jednostek desantowych stanowią duże okręty desantowe Royal Navy (śmigłowcowiec HMS Ocean oraz mniejsze, bliźniacze HMS Albion i HMS Bulwark). Ich uzupełnieniem są jednostki typu Bay, należące do Royal Fleet Auxiliary Service, podobnie jak zmodernizowany Sir Bedivere, ostatni z przedstawicieli jednostek typu Round Table.
Prace nad RFA Lyme Bay rozpoczęły się w stoczni Swan Hunter, jednak z powodu opóźnień, zakończono je w BAE Systems Naval Ships w Scotstoun. Okręt o wyporności 16 tys. t. i długości 177 m może przewozić 350 żołnierzy (maksymalnie 500) oraz - na 1200 m2 powierzchni ładunkowej - 32 czołgi Challenger II lub 150 samochodów ciężarowych, jak również zaopatrzenie (12 standardowych kontenerów o długości 12,2 m lub 24 kontenery 6,1 m). Transport na brzeg odbywać się będzie przy pomocy śmigłowców Merlin, Chinook lub samolotów hybrydowych V-22 Osprey (jednostka ma odpowiedni pokład do ich lądowania) lub własnego, dużego kutra desantowego LCU Mk 10 i dwóch mniejszych łodzi desantowych LCVP Mk 5, załadowujących ludzi i sprzęt w wewnętrznym doku o wymiarach 31 x 9 x 3 m. Lyme Bay nie jest uzbrojona, jednak ma przygotowane stanowiska dla zamontowania m.in. systemów CIWS Phalanx i 30-mm armaty
Obecnie trwa zgrywanie 59-osobowej załogi u południowych wybrzeży Wielkiej Brytanii. Pozostałe jednostki - Cardigan, Largs i Mount Bay - weszły do służby w ciągu ostatnich 18 miesięcy. Dwie z nich przygotowują się obecnie do pierwszej misji operacyjnej.