Podczas obchodów święta lotnictwa wojsk lądowych Argentyny 23 listopada 2007 po raz pierwszy pokazano publicznie prototyp nowego, lekkiego śmigłowca do treningu pilotów, rozpoznania i wsparcia bojowego - Cicare CH-14 Aguilucho.
Śmigłowiec powstał na zlecenie lotnictwa wojsk lądowych Argentyny w spółce Cicare, która do tej pory budowała ultralekkie śmigłowce na rynek cywilny, a pierwszy kontrakt wojskowy zdobyła symulatorem do szkolenia i treningu pilotów wiropłatowych - SVH-3. Jest on obecnie używany w ośrodkach wyszkolenia lotników argentyńskich wojsk lądowych oraz w szkołach pilotów policji federalnej.
W 2005 przedsiębiorstwo Cicare przedstawiło armii projekt budowy lekkiego śmigłowca dedykowanego do operacji wojsk lądowych, argumentując jednocześnie, że w ten sposób uruchomić można w Argentynie własny przemysł wiropłatowy. Koncepcja spotkała się z przychylnością generałów i program Aguilucho ruszył oficjalnie w styczniu 2006. W marcu 2007 po długiej serii prób naziemnych prowadzonych pod nadzorem wojskowych śmigłowiec został oblatany, a następnie zaprezentowany na zamkniętym pokazie w Campo de Mayo najwyższym osobistościom ministerstwa obrony, armii, marynarki i policji.
Aguilucho jest pierwszym wojskowym śmigłowcem napędzanym silnikiem turbinowym, który zaprojektowano i zbudowano w Ameryce Łacińskiej. Powstał w warunkach niemal garażowych w Saladillo w prowincji Buenos Aires, gdzie mieści się siedziba spółki Cicare.
Masa własna maszyny to zaledwie 750 kg, masa startowa - 1450 kg. Jednostką napędową Aguilucho jest turbina Rolls Royce Allison 250-C20B. Dwuosobowa załoga zajmuje miejsca w układzie tandem. Planuje się przenoszenie do 350 kg uzbrojenia zewnętrznego, zamocowanego na małych płatach po bokach kadłuba. Projektowana prędkość maksymalna - ok. 200 km/h, a pułap - 4,5 km, zasięg - 630 km, długotrwałość lotu - około 3 godzin. Ze wsparciem wojska argentyńskiego Cicare planuje w przyszłości budowę wariantu Aguilucho z miejscami załogi obok siebie - przeznaczonego do taniego treningu pilotów. Następnym krokiem rozwojowym ma być projekt większego śmigłowca - CH-16 dla pięciu osób.