W najbliższym czasie oczekiwane jest przyznanie certyfikatu amerykańskich władz lotniczych dla kolejnej wersji dwupłata Waco YMF 5, modelu D, z mocniejszym silnikiem.
Waco F, produkowane od 1930, następcy nieco większej i cięższej w wersji 0, były popularnymi samolotami szkolnymi i turystycznymi w USA. Do 1942 powstało ich ok. 600 egz. Były napędzane kilkoma typami silników o mocy od 125 do 225 KM.
W 1986, powstała 3 lata wcześniej Waco Classic Aircraft wznowiła ich produkcję, opierając się na dokumentacji, przechowywanej w bibliotece Kongresu USA. Samolot wyposażono jednak w nowe systemy, m.in. hamulce, zgodne z aktualnymi wymogami amerykańskich władz lotniczych FAA, a także nowsze odmiany 7-cywlindrowych, gwiazdowych silników Jacobs R-755, produkowanych od 1933 do lat. 1970.
Do 2007 przedsiębiorstwo sprzedało ok. 100 samolotów Waco YMF 5-C, napędzanych silnikami o mocy 245, a potem 275 KM. Od pewnego czasu opracowywało jednak nowy model, 5-D.
Otrzymał on przeprojektowany silnik Jacobs R-755-A2M o mocy 300 KM oraz nowe, dwułopatowe śmigło drewniane MT Taper Tip. Według zapewnień oblatywacza, Carla Dye, zapewniło to wzrost prędkości poziomej, wznoszenia, przy zmniejszonym zużyciu paliwa. Przedstawiciele producenta zapewniają, że program prób, zmierzający do uzyskania certyfikatów FAA, a później również europejskich władz EASA, zakończy się w bliskiej perspektywie czasu.
Koszt samolotu przy standardowym wyposażeniu określono na 395 tys. USD (maszyny w dużej mierze tworzone są ręcznie). Nowy Waco charakteryzuje się prędkością przelotową 200 km/h i nieprzekraczalną - 350 km/h. Normalny zapas paliwa, wynoszący 182 l, starczy na pokonanie przynajmniej 620 km. Maksymalna masa startowa wynosi 1338 kg.