Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

46 rannych po lądowaniu Tu-154

Lotnictwo cywilne, 24 stycznia 2010

W wyniku lądowania w trudnych warunkach atmosferycznych samolotu Tu-154 irańskich linii Taban Air rannych zostało 46 osób.

Tu-154 wystartował wczoraj wieczorem z Abadanu w południowo zachodnim Iranie z 157 pasażerami i 13 członkami załogi. Leciał do Mashhad, lecz z powodu złej pogody w tym rejonie musiał wylądować w odległym o prawie 900 km Ifsahanie. Dziś o 5:35 czasu lokalnego wystartował do portu docelowego, gdzie wylądował, mimo panującej nadal silnej mgły, wobec choroby jednego z pasażerów, który znajdował się w poważnym stanie.

Według irańskiej telewizji, samolot lądował w Mashhad o 7:20 czasu lokalnego (03:50 GMT). Lądowanie w warunkach minimalnej widoczności zakończyło się uszkodzeniem samolotu, w tym podwozia i lewego skrzydła. Zapaliła się tylna część kadłuba, która ostatecznie oderwała się (zdjęcie: FARS). W efekcie wypadku nikt nie zginął, ale 46 osób zostało rannych. Przewieziono ich do szpitali w Mashhad.

Rozbity samolot to Tu-154M, nr rej. RA-85787, nr ser. 93A-971, napędzany silnikami D-30KU-154-II, wyprodukowany w 1993, leasingowany przez Taban Air od rosyjskich linii Kolavia. Pierwotnie był używany przez Aerofłot. Kolavia odkupiła go pod koniec 1996.

Rozbity samolot obsługiwali specjaliści rosyjscy. Jego pierwszym pilotem był. P.W. Prichodczenko.

Wobec embarga nałożonego przez USA irańskie linie lotnicze eksploatują dużo samolotów produkcji rosyjskiej, które pozostają w nienajlepszym stanie technicznym. W lipcu 2009 Tu-154M linii Caspian Airlines z 168 osobami na pokładzie rozbił się podczas startu z lotniska pod Teheranem (Katastrofa irańskiego Tu-154M). Wszyscy pasażerowie i członkowie załogi wówczas zginęli.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra