Podczas trwającego obecnie Australian International Air Show Avalon trzy australijskie przedsiębiorstwa zakupiły łącznie 6 dwusilnikowych śmigłowców średnich AW139. Wszystkie zostaną wyprodukowane w zakładach Leonardo w Vergiate we Włoszech.
AW139 zamówione przez Babcock Australasia będą realizować zadania poszukiwawczo-ratownicze (SAR), ratownictwa medycznego (EMS) i międzyszpitalnego transportu pacjentów w imieniu nieujawnionego klienta. Wiropłaty zostaną dostarczone w 2024 i wejdą do eksploatacji w drugiej połowie roku, po lokalnym doposażeniu. Nowe śmigłowce będą wyposażone także w 4-osiowego autopilota DAFCS z trybem utrzymania zawisu, awionikę Honeywell Epic 2.0 Phase 8, układ atykolizyjny TCAS II, reflektor poszukiwawczy, kamerę TV, nożyce do cięcia drutów i wciągarkę. Babcock eksploatuje w Australii już 7 AW139 na zlecenie Air Ambulance Victoria i RACQ CapRescue.
Para AW139 zamówionych przez RACQ CQ Rescue będzie operować w regionie Mackay w środkowym rejonie stanu Queensland, wykonując misje EMS i SAR zarówno na lądzie, jak i na morzu, w dzień i w nocy w każdych warunkach pogodowych. Ich wyposażenie obejmować nowoczesną awionikę umożliwiającą wykonywanie lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu, radar poszukiwawczy i pogodowy oraz najnowsze urządzenia łączności. Dzięki nowym AW139 CQ Rescue będzie mogło docierać do odległych i wiejskich społeczności szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Oczekuje się, że AW139 zostaną dostarczone w drugim kwartale 2024 i wejdą do eksploatacji przed końcem roku.
StarFlight Australia zamówiło dwa AW139, które będą eksploatowane w Queensland i innych częściach Australii, realizując misje EMS/SAR zarówno na lądzie, jak i na wybrzeżu. Oczekuje się, że nowe śmigłowce zostaną dostarczone pod koniec 2024 i wejdą do eksploatacji po lokalnym doposażeniu. Dzięki nowemu zamówieniu łączna liczba AW139 eksploatowanych przez grupy StarFlight i LifeFlight wyniesie 15, z czego 9 będzie przeznaczona do zadań EMS/SAR.