Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Los Angeles zakończył służbę

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 25 stycznia 2010

23 stycznia odbyła się uroczystość opuszczenia flagi na najstarszym atomowym okręcie podwodnym klasy Los Angeles - USS Los Angeles.

</span>Zdjęcie: US Navy - Jeffrey Wells

Uroczystość, na którą nie dopuszczono cywilnej publiczności, odbyła się w porcie San Pedro. Wziął w niej udział 74-letni John Christensen, pierwszy dowódca USS Los Angeles (SSN 688). Teraz okręt zostanie przetransportowany do Puget Sound Naval Ship Yard w Bremerton, gdzie będzie z niego wymontowany reaktor atomowy i inne instalacje, a kadłub trafi na złom.

W składzie US Navy pozostaną jeszcze 44 okręty podwodne klasy Los Angeles. Na większości z nich trwają prace serwisowe i modernizacyjne. Warty 635 mln USD kontrakt na obsługę techniczną okrętów podwodnych klasy Los Angeles i Seawolf otrzymał w połowie listopada 2009 Northrop Grumman.

Okręt podwodny USS Los Angeles wszedł do służby w 1976. Miał być eksploatowany przez 30 lat, ale potrzeby operacyjne US Navy spowodowały, że okres służby wydłużono o kilka lat. Okręt krótko operował na Morzu Śródziemnym, a później przydzielono go do Floty Pacyfiku. Jego bazą było Pearl Harbor. W ciągu 32 lat USS Los Angeles wykonał 17 długotrwałych rejsów bojowych.

Okręt był uzbrojony w 4 wyrzutnie torpedowe i 12 pionowych wyrzutni pocisków samosterujących Tomahawk i Harpoon. Dane techniczne okrętów podwodnych klasy Los Angeles są tajne. Nieoficjalnie podaje się, że rozwijają one prędkość 30-33 węzłów i mogą się zanurzać na głębokość do 200-290 m.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.