Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

F-16 z SABR

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 26 stycznia 2010

Przedstawiciele Northrop Grummana poinformowali o zakończeniu demonstracyjnych lotów testowego F-16, wyposażonego w nowy radar ze skanowaniem fazowym SABR.

</span>Nowy radar został zaprojektowany w ten sposób, by jego montaż w wykorzystywanych obecnie samolotach nie wymagał żadnych zmian strukturalnych czy modernizacji systemu chłodzenia oraz zasilania. Instalacja zajmie tylko jeden dzień / Zdjęcie: Northrop Grumman

SABR, czyli Scalable Agile Beam Radar jest rozwijany przez Northrop Grummana głównie pod kątem zastąpienia starszych modeli pokładowych stacji radiolokacyjnych samolotów F-16 ze skanowaniem mechanicznym.

Pierwsze próby w locie - jeszcze na samolocie testowym - odbyły się kilkanaście miesięcy temu. Pod koniec 2009 rozpoczęły się natomiast próby, z wykorzystaniem F-16. Loty demonstracyjne odbywały się w bazie lotniczej Edwards. Wczoraj przedstawiciele Northrop Grumman poinformowali o ich zakończeniu. Nie oznacza to oczywiście ukompletowania pełnego cyklu prób, ani rozwiązania problemu modernizacji systemów pokładowych, dla pełnego wykorzystania możliwości SABR.

Głównym odbiorcą nowego produktu powinny być amerykańskie wojska lotnicze, ale oferta skierowana jest również do innych właścicieli szesnastek, a więc 24 państw. Choć część z nich planuje wycofanie F-16 w ciągu najbliższych lat (np. Holandia, Norwegia), propozycja Northrop Grummana ciągle może dotyczyć przynajmniej kilkuset samolotów, sprzedanych w przeszłości sojusznikom USA, w tym Polsce.

W porównaniu do poprzednich radiolokatorów, SABR charakteryzuje się nieco mniejszą masą (o ok. 14 kg) i mniej czasochłonną (nawet 3-krotnie) obsługą. W porównaniu do klasycznych stacji radiolokacyjnych, te ze skanowaniem fazowym dają tylko nieco większe możliwości zwalczania celów powietrznych, zdecydowanie zwiększają jednak możliwości atakowania celów powierzchniowych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.