Start-up LYTE Aviation ujawnił projekty samolotów eVTOL SkyBus i SkyTruck. W hybrydowej wersji pasażerskiej – LA-44 ma przewozić 40 osób. Udźwig wersji transportowej jest planowany na 4,5 t przy maksymalnej masie startowej równej 17 tys. kg.
Prace nad obiema konstrukcjami trwają od 3 lat. Samoloty projektowane przez LYTE Aviation mają startować i lądować pionowo. Według konstruktorów, będą zużywać 5 razy mniej paliwa niż śmigłowce o podobnych możliwościach. Mają operować w trudnych warunkach operacyjnych, bez specjalnej infrastruktury naziemnej.
Planowany zasięg LA-44 ma wynosić 1000 km. Jego prędkość maksymalna jest projektowana na 300 km/h. Pełnowymiarowy prototyp samolotu ma powstać w ciągu 24 miesięcy.
Projekt SkyBusa przewiduje użycie dwóch rodzajów układów napędowych. Podstawowy ma być elektryczny, zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Drugi to napęd turbinowy zasilany zrównoważonym paliwem do silników odrzutowych (SAF). Przejściowy ma być napęd hybrydowy, częściowo elektryczny. Mają go stanowić 4 silniki turbinowe uzupełnione czterema silnikami elektrycznymi na końcach skrzydeł, zapewniającymi sterowanie i stateczność, zasilanymi wodorowymi ogniwami paliwowymi. Taki układ ma być niezawodny i łatwy w eksploatacji.