Chińska grupa kosmiczna CASC, projektant rakiet rodziny Długi Marsz (CZ), testuje metody odzyskiwania komponentów rakiet nośnych. Testy obejmują odzyskiwanie silników pomocniczych i owiewek. Odpowiadające im wymiarami i masą makiety są zrzucane z samolotów i wież na spadochronach.
Silnik rakietowy, który ma być odzyskiwany po wypaleniu paliwa, waży 4 tony. Owiewka osłaniająca ładunek ma średnicę 4,2 m. W testach ich odpowiedniki wymiarowo-masowe są odzyskiwane dzięki spadochronom szybującym różnej wielkości lub spadochronom konwencjonalnym.
Nie podano, kiedy systemy odzyskiwania miałyby zostać użyte w rzeczywistej misji kosmicznej. Na razie mowa jest o wejściu w fazę ostatecznej certyfikacji. W tym zakresie Chińczycy (i wszyscy inni) pozostają znacznie opóźnieni w stosunku do SpaceX Elona Muska. Sprawny system odzyskiwania silników i owiewek od lat jest używany w startach jego rakiet rodziny Falcon. Niektóre silniki zostały odzyskane już ponad 10 razy.