Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Orliki w indyjskim przetargu?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 02 lutego 2010

Indie wystosowały zapytanie o możliwość dostawy 75 samolotów śmigłowych szkolenia podstawowego. Wśród konstrukcji branych pod uwagę jest PZL-130 Orlik.

</span>Zdjęcie: EADS

O wystosowaniu RFP (Request for Proposal) informuje The Hindu. Indyjskie wojska lotnicze wystosowały zapytanie do wytwórni lotniczych na całym świecie. Jest wśród nich brazylijski Embraer (producent EMB312 Tucano), szwajcarski Pilatus (PC-7/-9), amerykański Raytheon (T-6 Texan II), włoska Fimeccanica (M-311), niemiecki Grob (G-120TP), hiszpański EADS (PZL-130TC-II) i koreański KAI (KT-1). Na odpowiedzi Delhi oczekuje do 17 marca 2010.

Dziś w indyjskim Ministerstwie Obrony odbyła się konferencja wyjaśniająca potencjalnym oferentom zgłaszane wątpliwości. Zapowiedziano przy tym, że w finalnym przetargu wystartują tylko konstrukcje, które spełnią podstawowe wymagania techniczne wojsk lotniczych Indii.

Decyzję o rozpisaniu przetargu przyspieszyła katastrofa samolotu szkolnego HPT-32 Deepak (na zdjęciu powyżej) produkcji rodzimego HAL (Hindustan Aeronautics Limited). 31 lipca 2009 zginęło w niej dwóch instruktorów z Air Force Academy (AFA) w Dundigal. Większość HPT-32 jest wyłączona z eksploatacji, m.in. z powodu problemów z zespołem napędowym. Aby zapełnić lukę po tych samolotach IAF wypożyczają lekkie samoloty z klubów lotniczych. Warto przypomnieć, że indyjskie wojska lotnicze są czwarte pod względem liczebności na świecie.

Według RFP, pierwszych 12 samolotów szkolnych ma zostać dostarczonych w ciągu 24 miesięcy od podpisania kontraktu. Zamówione samoloty mają pozostać w służbie indyjskich wojsk lotniczych przez co najmniej 30 lat. Indie planują zakup łącznie 181 samolotów śmigłowych szkolenia podstawowego.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.