US Army ujawniła, że w lutym 2023 testowała bezzałogową platformę transportową (szybowiec) jednorazowego użytku GD-2000 Silent Arrow. Ma być ona używana w warunkach uniemożliwiających dostawy drogą lądową. Jej udźwig wynosi 900 kg.
Podczas testów na poligonie Yuma Proving Grounds w Arizonie GD-2000 przewoził ładunek o masie 450 kg. Był zrzucany z samolotu C-27J. Podczas kilku lotów lądował w odległości do 30 metrów od celu. Jego kadłub pozostał nienaruszony, chroniąc przewożony ładunek.
Testy prowadzili żołnierze 1st Special Forces Group (Airborne). Szybowiec ma bowiem w przyszłości wspierać głównie żołnierzy jednostek specjalnych. Będzie alternatywa dla obecnie używanych środków transportowych.
Platforma GD-2000 została opracowana przez Yates Electrospace Corporation. Jej konstruktorem jest Chip Yates – dyrektor generalny przedsiębiorstwa. Pojazd powstał na zamówienie US Marine Corps. Ma być alternatywą m.in. dla JPADS (Joint Precision Air Drop System). Jest trudniej od niego wykrywalny dla środków rozpoznania powietrznego.
GD-2000 ma większe zdolności manewrowe niż JPADS, dzięki czemu można łatwiej nim sterować. Pojazd jest wyposażony w skrzydła rozkładane mechanizmem sprężynowym. Dzięki nim może lecieć na odległość 65 km, lądując w precyzyjnie wyznaczonym miejscu, nawet w warunkach silnego wiatru. Może utrzymywać się w powietrzu przez 15 minut. Jest na tyle prosty i tani, by można było go pozostawić na terenie kontrolowanym przez przeciwnika.
Projektanci szybowca twierdzą, że może on lądować i być odzyskiwany również w środowisku morskim. To umożliwiłoby zaopatrzenie małych wysp, często spotykanych na Indo-Pacyfiku. Ten obszar budzi coraz większe zainteresowanie polityków i wojskowych USA.