CubCrafters doskonali system pozwalający na radykalne skrócenie drogi startu i lądowania samolotów. Przedsiębiorstwo opracowało nowy rodzaj mechanizacji płata – Electric Lift Augmenting Slats (ELAS). Według konstruktorów, to przełomowa koncepcja, która niesie bezprecedensowe korzyści, w tym umożliwienie stałopłatom operowania poza wyznaczonymi lotniskami i przewożenie znacznie większych ładunków w porównaniu z podobnej wielkości samolotami eVTOL. To wszystko przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa.
Na stanowisku testowym NX Cub demonstrator technologii wyposażony jest w tuzin małych elektrycznych wentylatorów kanałowych do nadmuchu powietrza na górne powierzchnie skrzydeł. Przyspieszenie ruchu powietrza nad nimi zwiększa siłę nośną od 1,5 do 4 razy, w zależności od profilu lotu. Samolot może wystartować z pasa niewiele przekraczającego jego długość.
ELAS może być wykorzystany w nowych konstrukcjach. Może być też stosowany w już produkowanych samolotach, radykalnie zwiększając ich możliwości. Przedstawiciele CubCrafters twierdzą, że ich rozwiązanie może osłabić atrakcyjność projektowanych obecnie samolotów eVTOL.
Partnerem CubCrafters w rozwoju ELAS jest NASA. Wspólnie realizują one program STTR.