Goodyear został wybrany przez Airbusa na dostawcę opon do nowego samolotu wąskokadłubowego A321XLR, który wyruszy w pierwsze rejsy komercyjne w 2024. Homologowany model to opona Goodyear Flight Radial, jeden z najbardziej zaawansowanych produktów lotniczych w portfolio amerykańskiego przedsiębiorstwa.
Opona Goodyear Flight Radial jest wyposażona w szereg technologii, dzięki którym zapewnia stabilność wymiarów, a przy tym zachowuje dłuższą żywotność i zwiększoną odporność na przecięcia. Konstrukcja radialna pomaga osiągnąć większą liczbę lądowań, a zoptymalizowana konstrukcja stopki zmniejsza masę opony. Ta ultralekka opona pomaga optymalizować wydajność, dzięki czemu stała się idealnym wyborem dla Airbusa.
Głównym celem przy projektowaniu opony Flight Radial było znalezienie równowagi między wymaganą wytrzymałością a jak najmniejszą masą opony, aby spełnić potrzeby biznesowe klienta. Najważniejsze rozwiązania technologiczne zastosowane w jej konstrukcji to: aluminiowa stopka kordu (Featherweight Aluminum Core Bead) zmniejszająca masę opony przy zachowaniu pożądanej geometrii, wytrzymałości i trwałości, kord Merged Cord – Kevlar DuPont łączony z nylonem, który zwiększa wytrzymałość i zmniejsza masę opony, a także ogranicza rozszerzanie się korpusu, co przekłada się na wyższą odporność na uszkodzenia przez ciała obce i zwiększoną trwałość bieżnika oraz opasanie DiamondWeave Belt, pomagające optymalizować osiągi opony (Icelandair kupują A321XLR, 2023-04-07).