Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Indie odbierają pojazdy Mahindra Armado ALSV

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 21 czerwca 2023

Indyjska spółka Mahindra Defence Systems Ltd (MDSL) poinformowała w mediach społecznościowych, że rozpoczęła dostawy pierwszej partii seryjnych lekkich opancerzonych pojazdów patrolowych Armado ALSV 4×4 (Armoured Light Specialist Vehicles). Odbiorcą są Bhāratīyan Thalasēnā (wojska lądowe Indii), a pojazdy zostały opracowane w kraju w ramach rządowej inicjatywy Atmanirbhar Bharat Abhiyaan (pol. kampania samowystarczalne Indie). Przekazanie wozów nastąpiło po uzyskaniu certyfikatu po ponad 18 miesiącach prób.

Indie w 2021 zamówiły ogółem 1300 pojazdów Armado ALSV, których dostawy mają potrwać 4 lata / Zdjęcie: Mahindra

Producent pojazdu wskazuje, że Armado ALSV jest wozem o konstrukcji modułowej i łatwo może być przystosowany do różnych zadań. Na opublikowanych zdjęciach widać, że pojazdy są nieuzbrojone, ale niebawem uzbrojone zostaną w wkm kal. 12,7 mm, 40-mm granatniki maszynowe lub ppk, zależnie od pełnionych funkcji.

Spółka poinformowała, że pojazd przeszedł rygorystyczne testy balistyczne, w udowadniając odporności na ostrzał z użyciem amunicji małokalibrowej 7,62 mm x 51 mm NATO i detonacje granatów ręcznych HE36. Dzięki temu udało się potwierdzić ochronę balistyczną na poziomie 1. według STANAG 4569 (po dopancerzeniu możliwy jest poziom 2).

Załoga Armado ALSV liczy standardowo 4 żołnierzy (maksymalnie może się zmieścić 6), natomiast ładowność wynosi 1000 kg (opcjonalnie można zwiększyć o 400 kg). Napędzany jest wielopaliwowym silnikiem wysokoprężnym Steyr o mocy 215 KM sprzężonym z automatyczną skrzynią biegów. Dzięki temu na drodze utwardzonej pojazd może rozpędzić się do ponad 120 km/h.

Pojazd wyposażony został w niezależne zawieszenie Bilstein Heavy Duty, system centralnego pompowania kół typu 318/80 R17 z wkładkami run flat (dzięki nim po przebiciu pojazd może przemieścić się jeszcze na odległość 50 km). Opcjonalnie istnieje możliwość montażu w pojeździe systemu nagłośnienia, automatycznej wyrzutni granatów dymnych, układu nawigacji GPS, radiostacji HF/VHF/UHF, systemu oczyszczania spalin i filtrowania powietrza w ekstremalnie zapylonym środowisku. W pojeździe można też zainstalować kierownicę po lewej lub prawej stronie, co ma zależeć od zamawiającego. Zadbano o możliwość samoewakuacji i zainstalowano samoczynną wciągarkę.

Dostawy są wypełnieniem zapisów umowy z 22 marca 2021, gdy podpisano kontrakt na ogółem 1300 pojazdów tego typu. Indyjski podatnik będzie musiał z nie zapłacić 10,56 mld INR (561,87 mln zł). Dostawy pojazdów mają potrwać 4 lata. Komunikat prasowy nie precyzuje ile pojazdów właśnie przekazano. Z materiału filmowego można wnioskować, że chodzi o zaledwie 3 wozy (Indie stawiają na samochody Scorpio, 2023-01-19).

 

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.