Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Roczne opóźnienie F-35

17 lutego 2010

Bill Lynn, zastępca sekretarza obrony USA poinformował w czasie wizyty w Australii, że program badawczo-rozwojowy samolotu F-35 jest opóźniony o rok.

</span>Program JSF zanotował już kilkuletnie opóźnienie, w stosunku do pierwotnych, bardzo optymistycznych założeń. Przedstawiciele Pentagonu i Lockheed Martina zapewniali, że obecnie obowiązujące terminy zostaną jednak dotrzymane. Okazało się , że nie da się nadgonić opóźnień w realizowaniu cyklu lotów testowych. Zmiany wymagało również zarządzanie projektem / Zdjęcie: DO USA

Lynn powiedział o opóźnieniu programu rozwojowego w czasie przemówienia w południowoaustralijskiej stoczni, o czym poinformowały lokalne media. Zastępca sekretarza obrony stwierdził, że pierwsze informacje świadczyły o konieczności przeznaczenia dodatkowego 2,5 roku na fazę B+R, jednak ostatecznie określono wydłużenie prac na 12-13 miesięcy.

Ta pierwsza wielkość stała się prawdopodobnie przyczyną odwołania 1 lutego gen. Davida Heinza, kierownika programu JSF w Pentagonie. Przypomnijmy również, że w tym samym okresie sekretarz Robert Gates wstrzymał wypłatę 614 mln USD dla Lockheed Martina, z powodu wystąpienia opóźnień i przekroczenia kosztów projektu. Jednocześnie resort obrony w budżecie na 2010, przeznaczył dodatkowe kwoty na prace badawcze, zmniejszając sumy na budowę prototypów i samolotów seryjnych do 2015 (zobacz: Mniej F-35, więcej na B+R). Podjęte od tego czasu kroki doprowadziły do wypracowania nowego zarysu harmonogramu i zmian z zarządzaniu projektem.

Informacje Lynna potwierdził anonimowy przedstawiciel Pentagonu. Dodał, że do fazy rozwojowej (a konkretnie etapu SDD - system development and design), włączono dodatkowe loty testowe, przez co zakończenie prac B+R oczekiwane jest obecnie na 2015.

To pierwsze, oficjalne przyznanie się Pentagonu w ostatnim okresie do poważnych problemów z Lightningiem II. Do tej pory utrzymywano, że występuje 3-6 miesieczne opóźnienie, które jednak da się zlikwidować w kolejnych testach, a przedstawiciele Lockheed Martina zapewniali, że większość problemów konstrukcyjnych rozwiązano (zobacz np.: Aktualny stan programu F-35). Faza rozwojowa miała zakończyć się w 2014.

Nie wiadomo, jak wpłynie to na terminy dostaw pierwszych samolotów do jednostek lotniczych. Mają one nastąpić odpowiednio w 2012 (dla lotnictwa US Marine Corps), 2013 (USAF) i 2014 (US Navy).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.