Airbus i LanzaJet, przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją paliw odnawialnych, podpisały podczas Paris Air Show porozumienie o wdrożeniu biopaliwa produkowanego z etanolu i zbudowanie infrastruktury wykorzystującej technologię Alcohol-to-Jet (ATJ), będącą własnością LanzaJet.
Porozumienie ma spowodować przyspieszenie certyfikacji i zastosowania zrównoważonego paliwa lotniczego w 100%, czyli wyeliminowanie paliw kopalnych stosowanych do napędu istniejących statków powietrznych.
Technologia ATJ wykorzystuje etanol z niską zawartością węgla do wytwarzania SAF, którego spalanie ogranicza emisje gazów cieplarnianych o ponad 70% w porównaniu z paliwami kopalnymi, i które w połączeniu z innymi technologiami redukującymi powstawanie CO2 może w jeszcze większym stopniu ograniczyć szkodliwe emisje. SAF wytwarzane w technologii ATJ jest zatwierdzonym dodatkiem paliwowym, kompatybilnym z zespołami napędowymi użytkowanych już statków powietrznych i infrastrukturą paliwową.
Oprócz pracy nad aspektami technicznymi i konkretnymi projektami SAF, LanzaJet i Airbus zbadają z przewoźnikami i pozostałymi interesariuszami na całym świecie inne aspekty biznesowe tego przedsięwzięcia.