Przedstawiciele kanadyjskiej Viking Aircraft poinformowali o oblocie samolotu pasażersko-transportowego DHC-6 Series 400 Twin Otter.
Zakłady De Havilland Canada zakończyły produkcję popularnych do dzisiaj DHC-6 Twin Otterów w 1988. Prawa do produkcji części zamiennych przejęła spółka Viking Air. W 2006 wykupiła ona od Bombardiera dokumentację techniczną, wraz z certyfikatami, nie produkowanych już samolotów, od DHC-1 do DHC-7 (zobacz: Nowe Twin Ottery - już wkrótce).
Rok później rozpoczęły się prace nad wznowieniem produkcji modelu DHC-6, przy czym w stosunku do klasycznego projektu wprowadzono ponad 400 zmian, poczynając od nowych silników PT6A-34 o długotrwałej mocy maksymalnej 750 KM każdy, przez nowoczesną awionikę ze szklanym kokpitem i nowymi systemami bezpieczeństwa, po drobne modernizacje struktury płatowca.
Oblot nowego samolotu odbył się 16 lutego w Calgary. Próba przebiegła bez problemów - samolot zachował własności lotne klasycznej konstrukcji, co dla pilotów latających samolotami, wyprodukowanymi przez De Havilland Canada, będzie miało ogromne znaczenie.
Pierwszy start i lądowanie rozpoczęły proces testów w locie, finalny etap prac rozwojowych oraz certyfikacyjnych. Przedstawiciele Viking Air ujawnili, że pozytywne decyzje kanadyjskich władz lotniczych spodziewane są w najbliższym czasie (wszystkie zastosowane podzespoły, to sprawdzone i dopuszczone do lotów urządzenia). Natychmiast po uzyskaniu certyfikatu, pierwszy z nowych Twin Otterów zostanie przekazany szwajcarskiej Zimex Aviation, która posiada kilkanaście starszych DH-6, leasingując je przedsiębiorstwom naftowym i górniczym.