Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bsl Eitan w linii

Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 22 lutego 2010

Wczoraj odbyła się uroczystość wejścia do służby w izraelskich wojskach lotniczych bezpilotowców rozpoznawczych Eitan.

\W uroczystości wziął udział dowódca IAF, Maj. Gen. Ido Nehushtan. Bezpilotowce przekazali przedstawiciele producenta - Israel Aerospace Industries. Nie podano ile Eitanów otrzymały izraelskie wojska lotnicze.

Nowe bsl weszły w skład specjalnie sformowanej, nowej 210. eskadry operującej z bazy Tel Nof. Wcześniej tam właśnie były testowane prototypy Eitana (prototyp oblatano 15 lipca 2006).

Eitan to rozwinięcie bsl IAI Heron (Heron TP). Jego rozpiętość wynosi 26 m, a masa 4,5 t. Bezpilotowiec, napędzany silnikiem P&W PT-6A o mocy 900 kW ze śmigłem pchającym, może przenosić blisko tonę ładunku użytecznego. Pułap działania Eitana wynosi 13,7 km, a długotrwałość lotu ponad 24-36 h (może być ona zwiększona dzięki tankowaniu paliwa w powietrzu). Bsl jest wyposażony w instalację przeciwoblodzeniową. Eitan przenosi wieloczujnikowy zestaw rozpoznawczy, w tym urządzenia SIGINT (signals intelligence). Część czujników jest umieszczona w belkach kadłuba, co zwiększa rozdzielczość systemu rozpoznania sytuacji naziemnej, umożliwia też niezbędną separację urządzeń.

Sterowanie Eitanem jest całkowicie zautomatyzowane, także lądowanie odbywa się autonomicznie. Potrójny system sterowania, dzięki zapewnianej niezawodności ma pozwolić na loty nad terenami zurbanizowanymi. Z kolei pułap bsl pozwala na loty nad przestrzenią kontrolowaną, wykorzystywaną przez samoloty pasażerskie.

Eksperci podkreślają, że w zasięgu Eitana znajduje się Iran. Od dłuższego czasu trwają spekulacje o możliwym izraelskim ataku na ten kraj. Eitany miałyby pomóc w przygotowaniu tej misji. Bardziej oficjalnie wiadomo o wykorzystaniu Eitanów w systemie obrony przeciwrakietowej Izraela.


Drukuj Góra