Linie easyJet poinformowały, że w lipcu br., wraz z odbiorem 67. samolotu z rodziny Airbus A320neo, generacja ta stanowi już ponad 20% ich floty. Przewoźnik ten oczekuje na dostawę kolejnych 164 samolotów z tej rodziny i do października 2024 mają one stanowić już 25% floty easyJet.
Przewoźnik planuje do 2035 zredukować emisję CO2 o 35%, a do 2050 zamierza osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto. Jednym z elementów realizacji tej polityki jest program odmładzania floty i zastępowania starszych samolotów z rodziny Airbus A320ceo. Według danych przewoźnika, samoloty z rodziny Airbus A320neo zużywają bowiem około 15% mniej paliwa niż ich poprzednicy i generują do 50% mniej hałasu podczas startu, lądowania i kołowania.
Innymi działaniami podjętymi przez easyJet na rzecz redukcji hałasu i obniżenia zużycia paliwa, było zastosowanie optymalizacji profilu zniżania (Descent Profile Optimisation) i ciągłego zniżania podczas podejścia do lądowania (Continuous Descent Approach), które Airbus wprowadził do oprogramowania systemu zarządzania lotem (FMS) we wszystkich należących do tego przewoźnika samolotach.
easyJet są największym na świecie operatorem samolotów wąskokadłubowych Airbusa, eksploatującym obecnie ponad 300 A319, A320ceo, A320neo i A321neo. Przewoźnik obsługuje ponad 130 europejskich portów lotniczych w około 31 krajach i lata na ponad 1000 trasach (easyJet rekrutują przyszłych pilotów, 2023-04-27).