Supacat i NP Aerospace ogłosiły, że pierwsze dostarczone British Army lekkie wozy ewakuacji technicznej Lightweight Recovery Vehicles (LWRV) osiągnęły wstępną gotowość operacyjną (IOC). Wozy zostały zaprezentowane zespołowi Vehicle Support Team z brytyjskiej agencji Defence Equipment and Support (DE&S) na terenie przyzakładowym Supacat w Devon.
Zgodnie z umową z podpisaną w styczniu br. do wiosny do standardu LWRV miały zostać przebudowane 4 pojazdy HMT Jackal. Nie ujawniono jednak ile z nich już przekazano. NP Aerospace, będące współwykonawcą kontraktu, podało w najnowszym komunikacie, że jeszcze w tym roku do British Army trafią 2 kolejne LWRV.
W czerwcu br. żołnierze z puków Royal Scots Dragoon Guards i Royal Irich Regiment zostali przeszkoleni operacyjnie na nowych wozach. LWRV mają zwiększyć możliwości brytyjskich wojsk lądowych do ewakuacji pojazdów w trudnych warunkach, podobnych do tych z jakimi się mierzono w czasie Operacji Newcombe w Mali. Wypełnią w ten sposób istniejącą do niedawna lukę w zdolnościach pododdziałów wyposażonych w wozy rodziny HMW, w tym Jackal 4x4 i Coyote 6x6.
Przebudowa eksploatowanych już pojazdów Jackal 2 4x4 do standardu LWRV polega na montażu dodatkowej, trzeciej osi podwozia, dzięki technologi Extenda. W ten sposób doprowadzane są do standardu Coyote 6x6. Tak skonfigurowane pojazdy są następnie wyposażane w moduł do holowania Supalift (British Army zamawia HMT 400, 2023-02-27).