Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja Grand New

Lotnictwo cywilne, 23 lutego 2010

W czasie targów Heli Expo w amerykańskim Huston, AgustaWestland zaprezentowała oficjalnie Grand New, najnowszą wersję lekkiego śmigłowca AW109.

</span>Zewnętrznie Grand New nie będzie się różnił od seryjnego poprzednika. Inne będą natomiast kokpity, wyposażone w najnowszą awionikę / Zdjęcie: AgustaWestland

Model Grand wyróżnia się, spośród innych wersji AW109, wydłużoną kabiną, nieco mocniejszymi silnikami Pratt & Whitney Canada PW207, oraz większą średnicą wirnika głównego. Umożliwia to oferowanie AW109 Grand jako maszyny specjalistycznej. W naszym kraju konstrukcja brała np. udział w przetargu na 24 śmigłowce dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (zobacz: Oferty na śmigłowce dla LPR otwarte).

Zaprezentowany oficjalnie wczoraj na rynku amerykańskim model Grand New będzie zewnętrznie niemal identyczny. W budowie kadłuba zostały wykorzystane jednak w większym stopniu kompozyty. System awioniczny jest odmłodzony i znacznie wzbogacony.

Kokpit został wyposażony w kilka wyświetlaczy ciekłokrystalicznych. Zwiększono zdecydowanie możliwości systemów nawigacyjnych, w tym do lotów w nocy. Pozwolą one na loty bez widoczności, wykonywane tylko przez jednego pilota. Bezpieczeństwo poprawi się dzięki nowemu systemowi zarządzania lotem, a także systemom obserwacji i informowania o sytuacji naziemnej, w tym HTAWS i HITS.

Śmigłowiec, jako pierwsza, lekka i dwusilnikowa maszyna otrzyma cywilny system obserwacji nocnej, oparty o stabilizowaną kamerę, pracującą w podczerwieni - EVS (enhanced vision systems). Możliwym również będzie wykorzystywanie przez pilotów gogli noktowizyjnych. Gand New otrzymał również nowego autopilota i system łączności.

Śmigłowiec ma już certyfikat EASA, europejskich władz lotniczych. Podobny dokument władz amerykańskich spodziewany jest w połowie roku. Przypomnijmy, że kadłuby śmigłowców rodziny AW109 produkowane są przez zakłady w Świdniku, należące obecnie do włoskiej części AgustaWestland.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.