Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwsze LAV 6.0 z LRSS dla Kanady

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 26 sierpnia 2023

Serwis Janes, powołując się na źródła w rządzie Kanady, poinformował 24 sierpnia 2023, że kanadyjskie wojska lądowe do końca tego miesiąca otrzymają pierwszych pięć zmodernizowanych lekkich pojazdów opancerzonych LAV 6.0 wyposażonych w system LRSS. Jednak nieuniknione będą dalsze opóźnienia programu związane głównie z problemami z projektowaniem i testowaniem oprogramowania.

Pierwotnie rozpoznawcze LAV 6.0 z systemem LRSS miały osiągnąć wstępną zdolność operacyjną w marcu 2023. Program notuje jednak kolejne opóźnienia / Zdjęcie: General Dynamic Land Systems-Canada

Po przybyciu do bazy kanadyjskich sił zbrojnych Valcartier w Quebecu LAV 6.0 rozpoczną testy niezawodności, funkcjonalności i przeżywalności na polu walki (Reliability, Availability, Maintainability, and Durability). Potrwają one do końca 2023. Rzecznik Kanadyjskiego Departamentu Obrony Narodowej zaznaczył, że kolejne pojazdy zostaną przetransportowane do innych baz wojskowych do końca 2024. Osiągnięcie wstępnej gotowości operacyjnej (Initial Operational Capability) planuje się na jesień 2024 (wrzesień–listopad), zaś pełnej zdolności operacyjnej (Full Operational Capability) na lato 2025 (czerwiec–sierpień). Oznacza to dalsze opóźnienie projektu.

Projekt systemu rozpoznania lekkich pojazdów opancerzonych (LRSS) ma na celu zastąpienie 141 starzejących się pojazdów rozpoznawczych Coyote nowymi systemami zamontowanymi na LAV 6.0, określanymi jako LAV 6.0 Reconnaissance. Warto przypomnieć, że kontrakt na dostawę wozów z LRSS przyznano w 2015. Jako głównego wykonawcę umowy namaszczono General Dynamics Land Systems-Canada (GDLS-C). Przedsiębiorstwo zobowiązało się do dostawy 621 pojazdów LAV III zmodernizowanych do wersji LAV 6.0 w ramach programu LAV III Upgrade (LAVUP), w tym 66 pojazdów w wariancie rozpoznawczym (LAV 6.0 Reconnaissance). W 2017 GDLS-C zleciła DRS Technologies dostawę wyposażenia LRSS dla tych pojazdów.

Początkowy harmonogram programu obejmował uzyskanie wstępnej gotowości przez sam system LRSS w 2020, ale podwykonawca DRS Technologies budujący sekcję masztu zbankrutował. Termin przesunięto na grudzień 2021, a gotowość całego zestawu na luty 2023. Dostawy gotowych pojazdów zaplanowano na sierpień 2022, ale z uwagi na powyższe nie udało się tego terminu dotrzymać. Co za tym idzie opóźniły się również IOC i FOC, które wstępnie zaplanowano na marzec 2023 i marzec 2024 (LAV 6.0 ACSV ujawniony, 2020-12-29, Kanada kupuje kolejne LAV 6.0, 2019-08-19).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.