Advanced Tactics i Rotor X z Kalifornii oferują dwumiejscowy śmigłowiec ATRX-700, którym można będzie latać dysponując jedynie prawem jazdy, po zaledwie 30 godzinach szkolenia. Ma to umożliwić wyposażenie śmigłowca w system fly-by-wire zaprojektowany przez Advanced Tactics oraz nowe przepisy MOSAIC (Modernization of Special Airworthiness Certification) ogłoszone w lipcu 2023 przez FAA (Federation Aviation Administration), które umożliwiają traktowanie małych śmigłowców podobnie jak LSA (Light Sport Aircraft). ATRX-700 ma być bardzo tani – można go nabyć w przedsprzedaży za 188 tys. USD. Dostawy mają rozpocząć się w 2025.
Konstrukcja ATRX-700 jest oparta na RotorWay RW7. Śmigłowiec o masie 765 kg jest napędzany silnikiem turbinowym o mocy 180 KM. Ma rozwijać prędkość 160 km/h. Jego zasięg ma wynosić ok. 450 km. Udźwig zaplanowano na niecałe 300 kg.
Przepisy MOSAIC są obecnie poddawane konsultacjom. Ich zakończenie jest planowane na październik 2023.
Producenci ATRX-700 oferują nie tylko sam śmigłowiec, ale i szkolenie w lotach na nim. Ma ono odbywać się w obiektach Advanced Tactics w Torrance w Kalifornii. Godzina szkolenia ma kosztować 300 USD – znacznie mniej niż w przypadku konwencjonalnych śmigłowców.