W NASA Stennis Space Center w Mississippi trwają wstępne testy silników Rolls-Royce F130 przeznaczonych do napędu zmodernizowanych bombowców strategicznych US Air Force B-52J (Wizja zmodernizowanego B-52H, 2022-10-21). Testowane są kompletne zespoły – Rapid Twin Pod. Ta faza testów rozpoczęła się 1 marca 2023 (Próby silników dla B-52, 2023-03-02) i ma się zakończyć jeszcze w tym roku.
Silniki RR F130 wybrano do napędu B-52J w 2021 (Silniki Rolls-Royce'a do B-52H, 2021-09-25). Mają one zastąpić przestarzałe Pratt & Whitney TF33-PW-103, używane od lat 1960. Poza Rolls-Royce w konkursie, rozpoczętym w 2018, rywalizowały GE Aviation i Pratt & Whitney. Zwycięską konstrukcją jest wojskowa wersja silnika BR725 używanego w biznesowym odrzutowcu Gulfstream G650, napędzająca już samoloty USAF C-37 i E-11 BACN.
Rolls-Royce jest na dobrej drodze do rozpoczęcia krytycznego przeglądu projektu w pierwszym kwartale 2024. Kolejna faza testów naziemnych i w locie silników ma być realizowana w latach 2024–2026. USAF planują sfinalizowanie integracji i dostaw pierwszej partii zmodyfikowanych samolotów B-52 na lata 2026–2027. Osiągnięcie wstępnej zdolności operacyjnej ma nastąpić w 2030. Oczekuje się, że nowe silniki będą napędzać B-52 co najmniej do 2050, a więc do końca przewidywanej żywotności tych bombowców.