Start-up Angrawiti z St. Petersburga opracował projekt samolotu eVTOL o takiej samej nazwie. Przewidziano wersję z pilotem i bezzałogową. Samolot jest oferowany przedsiębiorstwom logistycznym i przewoźnikom regionalnym.
Samolot Angrawiti ma mieć rozpiętość 16 m. Jego całkowita długość to 17 m.
Planowana ładowności Angrawiti wynosi 2 tys. kg. Samolot ma przewozić taki ładunek na odległość 1500 km z prędkością do 300 km/h. Planowana jest też wersja pasażerska, która miałaby być wykorzystywana przede wszystkim na obszarach słabo zaludnionych.
Według obliczeń, koszt godziny lotu Angrawiti wyniesie 30 tys. rubli (1,35 tys. zł). To 5 razy mniej niż godzinna eksploatacja śmigłowca Mi-8.
W Rosji nad samolotami startującymi pionowo lub po krótkim rozbiegu pracuje kilka przedsiębiorstw. Najbardziej znane z nich to Ekolibri i Transport buduszcziewo (Transport przyszłości). Hybrydowo-elektryczny samolot Ekolibri ma mieć zasięg 1200 km. Jego prędkość ma wynosić około 270 km/h.