Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowy tankowiec Boeinga

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 05 marca 2010

Przedstawiciele Boeinga ujawnili, że ich tankowiec powietrzny, oferowany dla USAF, będzie oparty o konstrukcję B767, jednak z kokpitem, zapożyczonym z nowszego B787.

</span>KC-135. Oferowany kilka lat przez Boeinga KC-767 jest samolotem niewiele większym i praktycznie dysponującym identyczną ładownością. To właśnie było głównym powodem przegranej w lutym 2008 z KC-30, oferowaną przez Northrop Grummana i Airbusa pochodną europejskiego tankowca A330-200MRTT. Boeing liczy, że zwycięstwo jego konstruckji zapewni niższe zużycie paliwa, niż u konkurenta, nowy kokpit, zapożyczony z B787 oraz boom, sterowany w systemie fly-by-wire / Zdjęcie: USAF

Dennis Muilenberg szef pionu wojskowego Boeinga oświadczył wczoraj oficjalnie, że jego koncern zaproponuje Pentagonowi (zobacz: Nowy przetarg na tankowce) zmodernizowaną wersję KC-767.

Samolot ma spalać o 24% mniej paliwa niż konkurencyjny KC-30. Nowsza ma być również awionika i kokjpit, zapożyczony od Dreamlinera. Przedstawiciele Boeinga zwrócili także uwagę na pełniejsze wykorzystanie rodzimego przemysłu i możliwość generowania większej liczby miejsc pracy, niż w przypadku wyboru konstrukcji Airbus, bardziej uzależnionego od dostaw europejskich podzespołów.

Zapewnili również, że ich propozycja spełni każde z 372 wymagań taktyczno-technicznych, wyspecyfikowanych przez Pentagon. Zdążą również z realizacją kontraktu.

Artystyczna wizja nowego KC-767 / Rysunek: Boeing

Konkurencyjny Northrop Grumman nie ujawnił jeszcze swojego stosunku do nowych dokumentów przetargowych. Zarówno przedstawiciele tego koncernu, jak i sprzymierzonego Airbusa, twierdzą, że wymagania Pentagonu są szczegółowo analizowane i nie podjęto jeszcze decyzji, czy na nie odpowiedzieć, czy zrezygnować z uczestnictwa w przetargu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.