Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy tankowiec Boeinga

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 05 marca 2010

Przedstawiciele Boeinga ujawnili, że ich tankowiec powietrzny, oferowany dla USAF, będzie oparty o konstrukcję B767, jednak z kokpitem, zapożyczonym z nowszego B787.

</span>KC-135. Oferowany kilka lat przez Boeinga KC-767 jest samolotem niewiele większym i praktycznie dysponującym identyczną ładownością. To właśnie było głównym powodem przegranej w lutym 2008 z KC-30, oferowaną przez Northrop Grummana i Airbusa pochodną europejskiego tankowca A330-200MRTT. Boeing liczy, że zwycięstwo jego konstruckji zapewni niższe zużycie paliwa, niż u konkurenta, nowy kokpit, zapożyczony z B787 oraz boom, sterowany w systemie fly-by-wire / Zdjęcie: USAF

Dennis Muilenberg szef pionu wojskowego Boeinga oświadczył wczoraj oficjalnie, że jego koncern zaproponuje Pentagonowi (zobacz: Nowy przetarg na tankowce) zmodernizowaną wersję KC-767.

Samolot ma spalać o 24% mniej paliwa niż konkurencyjny KC-30. Nowsza ma być również awionika i kokjpit, zapożyczony od Dreamlinera. Przedstawiciele Boeinga zwrócili także uwagę na pełniejsze wykorzystanie rodzimego przemysłu i możliwość generowania większej liczby miejsc pracy, niż w przypadku wyboru konstrukcji Airbus, bardziej uzależnionego od dostaw europejskich podzespołów.

Zapewnili również, że ich propozycja spełni każde z 372 wymagań taktyczno-technicznych, wyspecyfikowanych przez Pentagon. Zdążą również z realizacją kontraktu.

Artystyczna wizja nowego KC-767 / Rysunek: Boeing

Konkurencyjny Northrop Grumman nie ujawnił jeszcze swojego stosunku do nowych dokumentów przetargowych. Zarówno przedstawiciele tego koncernu, jak i sprzymierzonego Airbusa, twierdzą, że wymagania Pentagonu są szczegółowo analizowane i nie podjęto jeszcze decyzji, czy na nie odpowiedzieć, czy zrezygnować z uczestnictwa w przetargu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra