US Army ogłosiła, że wybrała Sierra Nevada Corp. na dostawcę dwóch samolotów wywiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych (ISR) Rapcon-X w ramach programu Athena-S (Army Theatre Level High Altitude Expeditionary Next ISR-Sensor). Jako platformy dla systemów pokładowych mają posłużyć dyspozycyjne Bombardier Global 6500. Prototypy mają pomóc w ustaleniu wymagań wobec pakietu czujników systemu HADES (High Accuracy Detection and Exploitation System), który w przyszłości ma zostać zamontowany na kilkunastu samolotach Global 6500 ISR, mających zastąpić obecnie używane RC-12.
Kontrakt został przyznany 28 września 2023, ale poinformowano o nim dopiero w bieżącym tygodniu na wystawie AUSA w Waszyngtonie. Przedstawiciele US Army dodali przy tym, że nie minął jeszcze okres przewidziany na ewentualne protesty. Z wszystkimi opcjami kontrakt ma być wart nawet 600 mln USD.
SNC rozpoczęła prace nad programem Rapcon-X (Rapcon oznacza szybko konfigurowalny) w 2021. Wydała od tego czasu 280 mln USD z własnych środków. Przeznaczono je m.in. na zakup dwóch Global 6500. Samoloty poddawane są modyfikacjom w zakładach w Hagerstown w stanie Maryland.
Na potrzeby programu Athena SNC zakupiła także radary Leonardo Osprey 50 z aktywną elektronicznie skanowaną matrycą. Mają one zostać zainstalowane pod kadłubem. SNC instaluje na pokładzie samolotu również system komunikacji satelitarnej, umożliwiający przesyłanie danych z satelitów znajdujących się na niskiej, średniej i geosynchronicznej orbicie okołoziemskiej z szybkością od 400 do 1000 Mb/s.