Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zimowe plany Air France KLM

Lotnictwo cywilne, Transport lotniczy, 31 października 2023

Grupa Air France KLM ogłosiła swoje plany na najbliższy sezon jesienno-zimowy, który obowiązuje od 29 października 2023 do 31 marca 2024. Oferta Air France obejmie 167 kierunków, w tym 84 trasy międzykontynentalne oraz 83 połączenia średniego zasięgu i będzie zbliżona do poziomu z zimy 2019. Natomiast KLM zaplanowały w rozkładzie w sumie 157 destynacji – 92 w Europie i 65 tras międzykontynentalnych.

/ Zdjęcie: Grupa Air France KLM

Grupa kontynuuje inwestycje w siatkę północnoamerykańską. Od wczoraj, 30 października 2023, zaczyna działać nowa trasa Air France z Paryża (CDG) do Raleigh-Durham – 14. kierunku linii w USA. Ponadto, zainaugurowane w czerwcu tego roku połączenie do Ottawy (Kanada) pozostanie w rozkładzie Air France również w sezonie zimowym.

Natomiast trasy z Paryża do Dallas, Vancouver, Bostonu i Montrealu otrzymają dodatkowe rotacje lub będą obsługiwane większym samolotem. W efekcie, w rozkładzie zimowym 2023-2024 liczba lotów Air France do Ameryki Północnej wzrośnie o 20% w porównaniu z rokiem 2019 i będzie obejmować 212 połączeń tygodniowo do 20 miast w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Kanadzie i Meksyku.

Francuskie towarzystwo, które w tym roku kończy 90 lat, postanowiło zmienić oznaczenie dwóch swoich rejsów między Paryżem (CDG) a Nowym Jorkiem (JFK). Loty AF015 i AF022 przyjmą odpowiednio numery AF001 i AF002 – te same, którymi były oznakowane nowojorskie rejsy wykonywane legendarnym Concorde.

KLM zwiększą swoją obecność zwłaszcza w Kanadzie. Tygodniowo będzie realizowanych średnio 11 lotów do Toronto, 4 do Montrealu, 3 do Edmonton, 7 do Calgary i 4 do Vancouver. Przybędzie też połączeń do Waszyngtonu, które teraz będą realizowane codziennie. Na większości tras do USA jest już dostępna najnowsza kabina KLM – Premium Comfort. W sumie w tegorocznym zimowym rozkładzie KLM znajdzie się 19 kierunków na kontynencie północnoamerykańskim, obejmując połączenia do Kanady, Stanów Zjednoczonych i Meksyku.

Grupa Air France KLM planuje wzbogacić swoją ofertę lotów do Ameryki Środkowej i Południowej, wprowadzając codzienne połączenie Air France z Paryża (CDG) do San José w Kostaryce, które będzie obsługiwane przez Airbusy A350-900. KLM polecą do Kostaryki 4 razy w tygodniu. Rejsy Air France do Bogoty (Kolumbia) będą wykonywane A350-900, co zwiększy oferowanie na tej trasie. Loty KLM do Argentyny, Brazylii, Chile, Kolumbii i Panamy będą realizowane codziennie. Podobnie jak w zeszłym roku, Buenos Aires i Santiago de Chile będą oferowane w ramach jednego rejsu łączonego. Ponadto w południowoamerykańskiej ofercie KLM znajdzie się po 6 lotów tygodniowo do Limy (Peru) oraz dwóch miast w Ekwadorze – Quito i Guayaquil.

Rejon Karaibów będzie można odwiedzić korzystając z licznych połączeń zarówno przez Paryż (Air France), jak i Amsterdam (KLM). KLM zaoferuje codzienne połączenie do Curaçao, z dodatkowymi lotami w okresie Bożego Narodzenia (do 11 tygodniowo). Loty na inne wyspy Antyli Holenderskich – Arubę i Bonaire (rejs łączony), będą wykonywane A330-200 lub A330-300, podobnie jak latem  br. St Maarten i Port of Spain (Trynidad i Tobago) będą także oferowane w ramach jednego łączonego lotu, który będzie odbywał się do 4 razy w tygodniu. Ponadto, w zimowym rozkładzie KLM znajdzie się 6 lotów tygodniowo do Paramaribo (Surinam), na pokładach Boeingów 777-300.

Air France będą kontynuowały rozbudowę swojej regionalnej siatki połączeń z portem bazowym na wyspie Gwadelupa (Pointe-à-Pitre). 1 grudnia br. zainaugurują kolejną trasę z wylotem z Pointe-à-Pitre, tym razem na pobliską wyspę Saint-Martin. Lot będzie realizowany raz w tygodniu. Tym samym, regionalna siatka Air France będzie obejmować już 7 destynacji: Belém (Brazylia), Cayenne (Gujana Francuska), Pointe-à-Pitre (Gwadelupa), Fort-de-France (Martynika), Saint-Martin, Miami i Montreal.

Francuski przewoźnik ma zamiar utrzymać codzienne połączenia do Pekinu, Szanghaju i Hongkongu przez cały sezon zimowy, podczas gdy KLM zaoferują również codzienne połączenia do Pekinu i Szanghaju oraz 4 loty tygodniowo do Hongkongu, co oznacza jeden lot ekstra w porównaniu z zimą 2022-2023. Ponadto do rozkładu KLM powróci trasa do Tajpej, realizowana teraz w ramach lotu łączonego przez Manilę, 4 razy w tygodniu.

W rozkładzie zimowym Air France przybędzie drugi, codzienny lot do Tokio (Haneda), dzięki czemu oferta połączeń do Japonii będzie obejmować 16 lotów tygodniowo na dwa tokijskie lotniska (Narita i Haneda). Natomiast oferta KLM do Tokio (Narita) jest większa od zeszłorocznej o 3 dodatkowe loty w tygodniu, a linie planują realizować wszystkie swoje codzienne rejsy na tej trasie bez międzylądowania. Ponadto KLM zaoferuje Osakę, z 3 lotami w tygodniu.

Dobrą informacją dla turystów jest powrót codziennych połączeń z Tajlandią zarówno na pokładach KLM (przez Amsterdam), jak i Air France (przez Paryż). W szczycie sezonu – w styczniu i lutym 2024 do Bangkoku będzie można polecieć Air France aż 10 razy w tygodniu. Ponadto z KLM polecimy tej zimy do Seulu 6 razy w tygodniu, na Bali – codziennie, z postojem w Singapurze, podobnie jak zimą ub. r., a do Dżakarty (Indonezja) – 5 razy w tygodniu, w ramach rejsu łączonego z postojem w Kuala Lumpur (Malezja).

W Indiach, holenderskie linie zaoferuja codzienne rejsy do Bombaju i Delhi i 5 połączeń tygodniowo do Bengaluru.

29 października 2023 Air France zainaugurowały nową trasę do Abu Zabi (Zjednoczone Emiraty Arabskie), która będzie obsługiwana we współpracy z Etihad Airways. Loty będą wykonywać codziennie A350-900 (Air France-KLM zamierza zamówić kolejne A350, 2023-09-26.

Ulegnie zmianie liczba połączeń do Dubaju, które przez KLM będzie realizowane codziennie, a przez Air France 14 razy w tygodniu. Ponadto KLM planują zaoferować więcej miejsc na lotach Riyadu i Dammamu, który powrócił do rozkładu w zeszłym roku. Oba miasta otrzymają po 6 lotów tygodniowo, o 1 więcej w porównaniu z zimą 2022.

W tegorocznym zimowym rozkładzie zarówno Air France, jak i KLM zaoferują codzienne loty do Nairobi (Kenia). W Tanzanii, KLM będą latały do 3 miast w ramach lotów łączonych. Podróżni będą mogli skorzystać z 5 rejsów tygodniowo do Kilimandżaro w połączeniu z Dar es Salaam i 2 lotów na Zanzibar, także z międzylądowaniem w z Dar es Salaam. Air France również będą realizowały loty do Dar es Salaam, ponieważ połączenie, które przewoźnik zainaugurował w czerwcu br., jako kontynuację rejsu na Zanzibar, zostanie przedłużone także na sezon zimowy.

Ponadto KLM polecą codziennie do 2 miast w RPA – Johannesburga i Kapsztadu. W rozkładzie znalazły się też rejsy do Lagos w Nigerii (6 razy w tygodniu), Kigali w Rwandzie (5 lotów), Entebbe w Ugandzie (5 lotów) i codzienne połączenie do Akry (Ghana).

W Europie rozkład KLM będzie obejmował 94 trasy, a Air France – 83 kierunki, w tym także w Afryce Północnej. Nowością w zimowej ofercie KLM jest połączenie do Marsylii (3 loty tygodniowo), zainaugurowane 29 października br. i Rennes (Francja), jako kontynuacja letniego rozkładu lotów. Podobnie jak zeszłej zimy, linie wznawiają sezonowe trasy m.in. do Skandynawii. Do Rovaniemi (Finlandia) będzie można polecieć zarówno KLM przez Amsterdam, jak i Air France przez Paryż. Ponadto w rozkładzie Air France ponownie znajdzie się Tromsø (Norwegia), Kittilä (Finlandia) i Innsbruck. Tania spółka zależna Grupy Air France-KLM, Transavia France, tej zimy będzie latać do 84 miast w 26 krajach.

Nowy rozkład lotów przynosi kilka korzystnych zmian w ofercie Air France i KLM w Polsce. Łącznie będzie to do 103 rejsów tygodniowo. Oferta lotów KLM do/z Amsterdamu obejmuje: z/do Warszawy – do 4 lotów dziennie (28 lotów tygodniowo), z/do Krakowa – 3-4 loty dziennie (do 26 lotów tygodniowo), z/do Gdańska – 4 loty dziennie (28 lotów tygodniowo), z/do Wrocławia – 2 loty dziennie (14 lotów tygodniowo) i z/do Poznania – 6-7 lotów tygodniowo. Natomiast oferta lotów Air France do/z Paryża to połączenia z/do Warszawy – 3 loty dziennie (21 lotów tygodniowo) i z/do Krakowa – 3 loty tygodniowo.

Ze względów bezpieczeństwa loty Air France z/do Niamey (Niger), Bamako (Mali) i Wagadugu (Burkina Faso) pozostają zawieszone do odwołania. Obaj przewoźnicy nie wykonują też aktualnie lotów do Tel Awiwu (Izrael).

Natomiast z powodów operacyjnych KLM wycofał z oferty kilka międzykontynentalnych kierunków, które nie będą obsługiwane tej zimy. Są to: Barbados, Kuwejt, Bahrajn i Maskat.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.