Lockheed Martin z siedzibą w King of Prussia w Pensylwanii uzyskał wart 996 215 214 USD kontrakt na opracowanie i wyprodukowanie pojazdu powrotnego (Reentry Vehicle, RV) MK21A dla strategicznej rakiety balistycznej nowej generacji LGM-35A Sentinel (Następca Minutemana III nazwany, 2022-04-09). Ma on przenosić głowicę jądrową W87-1. Według ogłoszonego 30 października 2023 komunikatu Departamentu Obrony USA, pojazd ma być zbudowany z niskim ryzykiem technicznym i niedrogo.
Zakończenie prac nad pojazdem przewidywane jest na październik 2026 (nad całym programem – w 2039). Fundusze na badania, rozwój, testy i ocenę w roku fiskalnym 2024 mają wynieść 26 612 031 USD. Partnerem wykonawcy będzie Air Force Nuclear Weapons Center z Hill Air Force Base w stanie Utah.
Dzięki technologiom inżynierii cyfrowej i modułowej, otwartej architekturze systemu pojazd będzie można łatwo zintegrować z nowo projektowanymi komponentami, aby dostosować konstrukcję do zmieniających się zagrożeń. Jego przewidywany zasięg ma wynosić 5500 km. Plany przewidują, że głowica jądrowa przenoszona przez rakietę Sentinel z pojazdem MK21A będzie mogła dotrzeć do dowolnego celu na całym świecie w 30 minut.
Amerykańska konstrukcja ma być odpowiednikiem rosyjskiego manewrującego kompleksu hipersonicznego Awangard. Rosyjski kompleks jest już w służbie operacyjnej, podczas gdy Amerykanom nie udaje się zbudować nawet mniejszych manewrujących pocisków hipersonicznych przenoszonych przez samoloty lub okręty.
Według USAF nowy RV zastąpi obecnie używany Mk12A i jest realizowany łącznie z programem budowy głowicy jądrowej W87-1, która ma zastąpić starzejącą się głowicę W78. Pierwsze studium wykonalności nowej głowicy zrealizowano w 2016. Po trzyletniej przerwie program wznowiono w 2019. Rakieta LGM-35A (LGM-35A Sentinel opóźniony o rok, 2023-06-11) ma zastąpić LGM-30 Minuteman III, stanowiące obecnie podstawę lądowego komponentu amerykańskiej triady nuklearnej.