Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Humvee będą produkowane do 2013

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 25 marca 2010

US Army przestanie kupować opancerzone półciężarówki HMMWV w 2013. Wojsko planuje jednak modernizować starsze egzemplarze pojazdów.

</span>Jedna z ostatnich wersji HMMWV z zestawem dodatkowego opancerzenia Fragmentation Kit 7 (Frag 7). Pojazd otrzymał niemal całkowicie zabudowane stanowisko strzelca oraz wzmocnione opancerzenie dachu. Ta wersja dedykowana została specjalnie do działań w górskich warunkach Afganistanu / Zdjęcie: US Army

Amerykańskie wojska lądowe nie zamierzają w 2011 zamówić już żadnego dodatkowego Humvee (zobacz: Założenia budżetu US Army). W jej zasobach znajduje się kilkadziesiąt tysięcy tych pojazdów, z czego większość - w magazynach. Tymczasem zadania HMMWV w Iraku i Afganistanie - a więc miejscach, gdzie łatwo o zniszczenie samochodu patrolowego - częściowo już przejęły pojazdy klasy MRAP, a proces ich zastępowania sfinalizują dostawy lżejszych, terenowych wozów klasy M-ATV.

Dwa dni temu, w czasie posiedzenia podkomisji obrony, komisji finansów amerykańskiej izby reprezentantów, przedstawiciele Pentagonu ujawnili szczegóły planów resortu, dotyczących przyszłości tych pojazdów.

Oprócz tegorocznego, częściowo już zrealizowanego już zamówienia na 8120 wozów, US Army zamierza w przyszłości zakupić jeszcze ok. 9 tys. samochodów, jednak wyłącznie z przeznaczeniem dla sojuszników lub dla innych rodzajów sił zbrojnych USA. Poinformowano również, że pewną liczbę Humvee zamówią w 2011 na własne potrzeby US Navy, USAF i US Marine Corps.

Wszystko to pozwoli na utrzymanie linii produkcyjnej pojazdów w zakładach AM General do końca 2013, choć w o wiele mniejszym wymiarze, niż dotychczas.

Wojska lądowe nie zamierzają jednak całkowicie wstrzymywać zamówień, dotyczących Humvee. W grę wchodzi jednak remont generalny i głęboka modernizacja starszych lub zużytych pojazdów. Przedstawiciele US Army ujawnili, że cena seryjnego pojazdu wynosi obecnie 184 tys. USD. W przypadku prac remontowo-modernizacyjnych, jednostkowy koszt takiego przedsięwzięcia zamknie się sumą 90-100 tys. USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra