Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Słabe wyniki IAI

Lotnictwo cywilne, Przemysł zbrojeniowy, 25 marca 2010

Israel Aerospace Industries, największy izraelski producent branży lotniczej i wojskowej, zanotował w ubiegłym roku 20-procentowy spadek obrotów i jeszcze większy spadek zysków.

</span>Główny powód problemów IAI to załamanie sprzedaży odrzutowych samolotów dyspozycyjnych, w tym przedstawionego G150 / Zdjęcie: Gulfstream Aerospace

IAI zajmuje się całą gamą działań, od produkcji odrzutowców dyspozycyjnych i wojskowych bezzałogowców rozpoznawczych, przez remonty, modernizacje i przebudowy, zarówno maszyn cywilnych i wojskowych, po wytwarzanie systemów rakietowych i wyposażenia wojsk lądowych.

W 2008 przedsiębiorstwo zanotowało obrót w wysokości 3,6 mld USD. W ubiegłym roku wartość ta spadła do 2,9 mld USD. O 30% zmniejszył się zysk netto: z 91 do 61 mln USD.

Zwiększył się natomiast portfel zamówień, z 7,1 do 7,9 mld USD - głównie za sprawą intratnych zamówień wojskowych.

Spadek obrotów i zysków spowodowany był mizernymi wynikami sektora lotnictwa cywilnego. IAI jest producentem odrzutowców dyspozycyjnych G150, 200 i 250, sprzedawanych pod marką Gulfstream Aerospace.

To amerykańskie przedsiębiorstwo silnie odczuło obecny kryzys. W 2008 sprzedało 156 samolotów biznesowych i osiągnęło obrót 5,5 mld USD. W ubiegłym roku dostarczyło klientom już tylko 94 maszyny i zanotowała wpływy prawie 4 mld USD.

O ile jednak wśród modeli, produkowanych w USA, zanotowano spadek produkcji z 88 do 75 egz., produkcja maszyn made in Israel spadła z 68 do... 19 egz., a więc o aż o 72%! Jest to wskaźnik nie notowany nawet przez najbardziej poszkodowanych przez kryzys producentów samolotów tłokowych (zobacz: Lotnictwo ogólne - katastrofa 2009). Ceny katalogowe G150/250, w wersjach standardowych, wahają się w przedziale od 12 do ok. 25 mln USD za egz.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.