Wchodzące w skład OAK (część korporacji Rostiech) OKB Suchoja prowadzi testy demonstratora technologii transportowego bsl pionowego startu i lądowania BTS-WAB (Biespiłotnaja Transportnaja Sistiema – WnieAdromnowo Bazirowanija). Testowane są algorytmy sterowania bezzałogowcem w fazie startu, zawisu i lądowania. Demonstrator jest bowiem pozbawiony komponentów mających służyć do realizowania lotu poziomego.
Docelowy BTS-WAB ma być wyposażony w cztery belki poziome z ośmioma wirnikami na ich końcach. Wirniki mają być napędzane silnikami elektrycznymi. Lot poziomy ma zapewniać zasilany benzyną silnik spalinowy napędzający śmigło pchające. Taki układ powinien zapewnić bsl duży zasięg.
W docelowej wersji BTS-WAB ma przenosić ładunki o masie do 300 kg. Jego zasięg ma wynosić 500 km. Bezzałogowiec ma operować z nieprzygotowanych powierzchni poza lotniskami.
BTS-WAB ma latać w trybie całkowicie autonomicznym. Operator ma wpływać na loty jedynie w sytuacjach nadzwyczajnych. W czasie lotu ma być możliwa zmiana jego trasy i celu.
Projektanci przewidują, że seryjne BTS-WAB mają być wykorzystywane do zadań cywilnych. Miałyby zastępować i uzupełniać samoloty i śmigłowce na rozległych obszarach Rosji pozbawionych infrastruktury transportowej. Nie można jednak wykluczyć, że powstanie wersja bsl na potrzeby wojskowe.