Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Testy demonstratora BTS-WAB z OKB Suchoja

Bezzałogowce, Przemysł lotniczy, Nowe technologie, 20 lutego 2024

Wchodzące w skład OAK (część korporacji Rostiech) OKB Suchoja prowadzi testy demonstratora technologii transportowego bsl pionowego startu i lądowania BTS-WAB (Biespiłotnaja Transportnaja Sistiema – WnieAdromnowo Bazirowanija). Testowane są algorytmy sterowania bezzałogowcem w fazie startu, zawisu i lądowania. Demonstrator jest bowiem pozbawiony komponentów mających służyć do realizowania lotu poziomego.

Demonstrator technologii transportowego bsl pionowego startu i lądowania BTS-WAB w czasie lotu testowego. Loty odbywają się na uwięzi z wykorzystaniem zasilania zewnętrznego / Zdjęcie: OAK

Docelowy BTS-WAB ma być wyposażony w cztery belki poziome z ośmioma wirnikami na ich końcach. Wirniki mają być napędzane silnikami elektrycznymi. Lot poziomy ma zapewniać zasilany benzyną silnik spalinowy napędzający śmigło pchające. Taki układ powinien zapewnić bsl duży zasięg.

W docelowej wersji BTS-WAB ma przenosić ładunki o masie do 300 kg. Jego zasięg ma wynosić 500 km. Bezzałogowiec ma operować z nieprzygotowanych powierzchni poza lotniskami.

Demonstrator technologii BTS-WAB jest wyposażony jedynie w wirniki umożliwiające pionowy start i lądowanie. Dopiero prototypy będą wyposażone w silnik i śmigło zapewniające efektywny lot poziomy / Zdjęcie: OAK

BTS-WAB ma latać w trybie całkowicie autonomicznym. Operator ma wpływać na loty jedynie w sytuacjach nadzwyczajnych. W czasie lotu ma być możliwa zmiana jego trasy i celu.

Projektanci przewidują, że seryjne BTS-WAB mają być wykorzystywane do zadań cywilnych. Miałyby zastępować i uzupełniać samoloty i śmigłowce na rozległych obszarach Rosji pozbawionych infrastruktury transportowej. Nie można jednak wykluczyć, że powstanie wersja bsl na potrzeby wojskowe.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.