Eve Air Mobility podpisało porozumienie z Yugo Global Industries z Singapuru o zbadaniu potencjału usług miejskiej mobilności lotniczej (UAM) z wykorzystaniem samolotów eVTOL w Azji Południowo-Wschodniej. Oba przedsiębiorstwa skoncentrują się na analizie potencjalnych wymagań infrastrukturalnych, a także na badaniu aspektów regulacyjnych. Przeanalizowane zostaną wymagania dla vertiportów i ośrodków usług, a także dotyczące obsługi naziemnej i powiązane aspekty.
Eve, która przy wsparciu Embraera opracowuje czteroosobowy samolot eVTOL, wykazuje się dużą aktywnością w wysiłkach na rzecz wprowadzenia UAM w regionie Azji i Pacyfiku. Przedsiębiorstwo współpracuje już z kilkoma zainteresowanymi podmiotami. Współpraca dotyczy m.in. włączenia przyszłych operacji UAM w rozwój dużych lotnisk. W szczególności chodzi o dwa z nich: międzynarodowy port lotniczy w Manili na Filipinach oraz międzynarodowy port lotniczy Techo w pobliżu Phnom Penh w Kambodży, którego otwarcie zaplanowano na 2025. Oba lotniska planują instalowanie stacji ładowania oraz trasy lotów dla taksówek powietrznych i innych samolotów elektrycznych.
Eve twierdzi, że jest liderem w dziedzinie sprzedaży samolotów eVTOL i uzyskał wstępne zamówienia dotyczące sprzedaży 2850 pojazdów tej klasy. Przedsiębiorstwo planuje rozpocząć w tym roku próby w locie pełnowymiarowego prototypu swojej konstrukcji. Jej wejście do normalnej eksploatacji zaplanowano na 2026.
Samolot Eve ma być wyposażony w 8 wirników nośnych i jeden zapewniający ciąg przelotowy. Pojazd ma latać na odległość około 100 km. Jego prędkość maksymalna jest planowana na około 180 km/h.