Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

An-248 konkurentem A380?

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 05 kwietnia 2010

Zbudowany na bazie transportowego An-225 pasażerski An-248 ma konkurować z największym samolotem pasażerskim świata - A380. Mógłby przewozić ponad 700 pasażerów.

Nowy samolot na bazie największego samolotu transportowego świata - An-225 Mrija, projektuje ANTK im. Antonowa. W konfiguracji wyłącznie z klasą ekonomiczną An-248 miałby przewozić 715 pasażerów, a z zestawem oddzielnych kabin dla pasażerów VIP - 605 pasażerów. Cena jednostkowa nowego samolotu ma nieprzekraczać 280 mln USD. Oznaczenie wywodzi się z samolotu An-148.

Główny konstruktor ANTK im. Antonowa, Dmitrij Kiwa twierdzi, że A380 nie ma konkurenta w swej klasie. A pierwsze oceny sprzedaży i eksploatacji samolotu Airbusa wskazują, że to warta zagospodarowania nisza. Jego zdaniem An-225 ma duży potencjał rozwojowy, a przebudowanie go na wersję pasażerską jest możliwe w 3-4 miesiące. Kiwa liczy na zainteresowanie An-248 państw znad Zatoki Perskiej: Arabii Saudyjskiej, Kuwejtu i ZEA.

A380 przewozi, zależnie od konfiguracji - 525 do 853 pasażerów. Jego zasięg maksymalny przekracza 15 tys. km. Cena katalogowa A380 wynosi ok. 327 mln USD.

An-225 pobił niedawno rekord masy przewożonego pojedynczego ładunku. Był to generator ze specjalnym stelażem o łącznej masie 187,6 ton transportowany z Frankfurtu do Erewania. An-225 lata w oddziale przewozowym ANTK im. Antonowa. Maksymalna masa płatna 6-silnikowego samolotu wynosi 250 ton, a maksymalna masa startowa to 600 ton.

Komentatorzy uważają opracowanie nowego samolotu za mało prawdopodobne. Informacje rozpowszechniane za ukraińskim ministerstwem transportu i łączności uważają za primaaprilisowy żart.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.