Przewozy pasażerskie rosyjskich linii lotniczych na trasach krajowych w styczniu i lutym 2024 wyniosły 11,3 mln osób. To znaczy, że wzrosły o 5,8% w stosunku do takiego samego okresu w 2023. W pierwszej piątce linii lotniczych, które realizowały ten ruch, znalazły się Aerofłot, Pobieda, Sibir (S7 Airlines), Rossija i Uralskije Awialinii (Ural Airlines). Ich udział w tym segmencie przewozów stanowił nieco ponad 71%.
Średnia odległość przebyta samolotem przez jednego pasażera na terenie Rosji w badanym okresie przekroczyła 2,1 tys. km (na trasach lokalnych – w obrębie jednego podmiotu wchodzącego w skład FR – 800 km). Cały ruch pasażerski na lotniskach na trasach krajowych wzrósł o 4%, do 23 mln osób. Spośród nich 27% przypadło na moskiewski hub lotniczy: Szeremietiewo, Domodiedowo i Wnukowo.
Rosawiacja (Federalna Agencja Transportu Lotniczego) ocenia, że wzrost ruchu pasażerskiego rosyjskimi liniami lotniczymi następuje wraz z rozwojem infrastruktury lotnisk. Aby zwiększyć mobilność ludności i zapewnić dostępność transportową regionów Rosji, na 2024 planowane jest oddanie do użytku 9 pasów startowych i 4 obiektów pomocniczych w regionalnych portach lotniczych. Są wśród nich Murmańsk, Magadan, Beringowskij (Czukotka), Tilicziki (Kamczatka), Groznyj i Kiemierowo.